5 tipů k úspěšné affiliate propagaci

Propagace pomocí affiliate znamená propagaci za provizi. Dostanete svůj unikátní odkaz, přes který získáváte provizi z nákupu. A to je vše? Jakým způsobem propagovat a co je důležité vědět? Na co si dát pozor? To se dozvíte v dnešním článku.

Výběr produktu

Když vybíráme produkt, je důležité ptát se, jestli je vhodný pro mě. Je mi program blízký? Dokáži se za něj postavit? Pokud ano, máte napůl vyhráno. 

Uživatelské prostředí

Při výběru se zajímejte také o obchodní podmínky programu. Máte vymyšlený způsob propagace? Podívejte se, jestli je v kampani dovolený. U PPC reklamy se často stává, že není povolená. Není pak nic horšího, než porušovat pravidla, udělat si špatné jméno a ještě přijít o čas.

Zajímejte se také, jaká jsou pravidla a jaké jsou k dispozici propagační materiály. Nabízí mi program bannery na web? Na Facebook? Co můžu propagovat? Existují nějaké připravené články? 

Je vždy dobré také spřátelit se s affiliate manažerem, který dohlíží na činnost affiliate partnerů. Affiliate manažer zná produkt, techniku a měl by být ochotný poradit s propagací. V našich programech často také nabízíme podpůrnou Facebookovou skupinu, kde najdou partneři informace o aktuálním dění, tipy, žebříčky a taky pobavení.

Matematika

Matematika je důležitou součástí. Potřebujete znát provizi a vědět, jestli vám provize přinese zisk. Ptejte se, jestli se vám vyplatí strávit čas propagací?

  • Kolik vás bude stát jeden prodej a kolik z něj získáte? Pokud propagujete přes placenou reklamu, započítejte cenu za klik a konverzní procento.
  • Kolik stojí hodina vaší práce? Pokud budete hodinu natáčet video, kolik z něj očekáváte zisk? Je reálné se s tímto produktem na takový zisk dostat?

Cílová skupina

Máme vybráno a teď to začne. Propagace je před námi. Co teď? V první řadě je důležité poznat produkt, který propaguji a od toho se také odvíjí určení cílové skupiny. Máte jasno v tom, kdo je váš zákazník? Je to stokrát omleté téma, ale opravdu si určete vašeho zákazníka. Celá následná propagace pak musí směřovat právě k němu.

Propagace

Cílovku máme, produkt taky. Máme i odkaz, přes který budeme lidi k produktu přivádět. A dál? Teď už je to “jednoduché”. Je potřeba odkaz někam umístit. 

V podstatě existují dvě formy affiliate propagace. Na horký a studený trh.

Horký trh je ten trh, který znáte a on zná vás. S takovými lidmi máte vybudovaný vztah. Jsou to vaši fanoušci na Facebooku, odběratelé na YouTube, kontakty v emailové databázi, čtenáři na blogu, Jsou to také vaši přátelé, sledující, ti, se kterými máte spojení. 

Na horkém trhu si dávejte pozor, abyste vážně nenarušili důvěru, kterou jste vybudovali. Propagace je většinou zdarma, neplatíte za reklamu, proto občas svádí produkt ukazovat víc, než je zdrávo. Buďte opatrní a při propagaci se zamyslete. Ukažte přínosy produktu, kvality, jak pomohl zrovna vám. 

Studený trh jsou lidé, které neznáte. Se studeným trhem je potřeba nejprve vybudovat důvěru. Takovou důvěru můžete budovat buď vy (nebo vaše značka) a nebo to můžete nechat na produktu. To v praxi znamená tři možnosti:

    1. Nejdříve vytvoříte s lidmi vztah vy a poté je budete posílat k produktu. 
    1. Budete pomocí reklamy posílat k produktu přímo.
  1. Navážete kontakt s někým, kdo důvěru vytvořenou má.

Pokud nemáte jasnou strategii, je dobré ji předem promyslet. Neustále v našich programech chystáme nové kampaně. A kdo má skvělou strategii může získat mnohem víc, než jenom základní provizi (i když není malá). 😉