7 tipů jak vydělat víc v affiliate marketingu

V dnešním online světě je spoustu cest jak pracovat z domova, něco si přivydělat nebo se podnikání věnovat online naplno. Právě affiliate marketing je jedna z nejlepších, jak peníze online vydělat. Výhody jsou velkolepé. Cena rozjezdu je minimální a začít může kdokoli s připojením na internet.

Když jsem já začínal s affiliate podnikáním, psal se rok 2013 a v Česku a Slovensku řádila infopodnikatelská horečka. Zvýšilo se povědomí o internetu jako nástroji na budování příjmu.

I když jsem na první placenou konverzi čekal půl roku, uvědomění, že lze vydělávat peníze budováním návštěvnosti na stránkách a propagování pomocí internetu mě vedlo k přesvědčení, že affiliate marketing má velký potenciál. 

O čtyři později je affiliate marketing stál naživu a daří s mu skvěle. Právě v roce 2017 se píší první dějiny AffilBestu, který vznikl jako první síť pro online programy. Je tu od toho, abychom společně dokázali vybrat kvalitní programy a vytvořili komunitu, která affiliate marketing bere vážně.

Ve zkratce. V dnešní době je extrémně jednoduché začít. Stačí k tomu webová stránka, blog, nebo dokonce jen sociální sítě. Dojít k výslekům však tak jednoduché není.

Abychom vám pomohli s celým procesem, máme pro vás 7 cest, jak se zlepšit v tvorbě obsahu, affiliate marketingu a jak dostat affiliate podnikání do lepších, vyšších čísel.

1) Zanalyzujte cílovou skupinu

Je jedno, jestli se zaměřujete na tvorbu obsahu, blog, placenou reklamu. První věcí, kterou lidé velmi podceňují je definování cílové skupiny. Analýza klíčových slov, publika a zjištění co nejvíce informací vám může ušetřit jednak peníze a jednak i čas. Po zanalyzování máte napůl vyhráno.

Abychom tento příklad lépe pochopili, představme si klíčové slovo “auto”. Pokud máme za klíčové slovo “auto” jen těžko nás někdo při boji s většími stránkami nalezne. Konkurence na tohle klíčové slovo je jistě obrovská. To stejné platí i s cílovou skupinou. Auto může chtít prakticky kdokoli. Pro nás je ale lepší, specifičtější klíčové slovo (v angličtině tzv. long-tail keyword). Pokud se budeme snažit prosadit v oblasti “malé rodinné vozy do 300 000Kč“, najednou máme lepší přehled o cílové skupině a počet konkurence se sníží. Nyní máme představu o tom, že cílíme na ženatého muže s dětmi ve střední vrstvě obyvatel. 

Čím specifičtější průzkum trhu, klíčových slov a cílové skupiny si uděláte, tím snadnější pro vás bude cílení a také úspěch.

2) Testujte, testujte, testujte

Testování je věc, která se rozhodně vyplatí. Nemyslete si, že napoprvé trefíte tu nejlepší možnost. Mnoha affilákům se do testování nechce… Testujte texty reklam, barvy tlačítek, umístění reklam, obrázky, cokoli vás napadne. Vždy ale testujte jen jednu věc v čase, ať víte, co přineslo zlepšení.

 Po změně nechte chvíli stránky (reklamu, cokoli testovaného) lidmi okoukat a po nějakém čase měření vyhodnoťte výsledky. Poté otestujte další verzi (nejlépe u stejného publika) a vyhodnoťte, co funguje lépe. 

Tohle je to, co byste měli průběžně dělat u všech vašich kampaní. Nikdy nevíte, kdy přijdete na něco, co funguje lépe.

3) Spusťte to nejlepší na více platformách

Stejně jako by měl každý testovat, měl by také spustit ty nejlepší kampaně na jiných platformách.

Dejme tomu, že testujete reklamu na Facebooku a přišli jste na zlaté vejce”. Znáte klíčová slova, text reklamy a stejně tak znáte cílovou skupiny. Tato reklama je pro vás profitabilní. To je přesně ten čas, kdy zkuste nastavit stejnou reklamu třeba na Twitteru, Instagramu (ten je součástí FB reklamy) nebo Googlu Adwords. S tím, že všechny parametry reklamy již máte odzkoušené z Facebooku, to pro vás bude snadné.

Tuhle metodu můžete použít v jakémkoli zdroji reklamy, nezapomeňte však testovat a testovat. Lepší je začít v malém a postupně růst, než být zaneprázděn větším množstvím hůře fungujících kampaní.

4) Monitorujte

Affiliate programy jsou většinou skvělé na naučení, testování a vydělávání si. Podstatná část, kterou využívá jen málo lidí jsou měřící kódy. Testujte tam, kde mají vaši návštěvníci chodit.

Spoléhat se na data, která vám někdo poskytne není úplně důvěryhodné, navíc konkrétní data vám jen těžko někdo sdělí. Ty jsou většinou předmětem obchodního tajemství. 

Řešením je proto mít svou vlastní zbraň v podobě měřících kódů. Můžete například poprosit správce kampaně o nainstalování Facebookového Pixelu. Pokud jde návštěvník na vaši stránku, tak monitorujte jeho aktivitu, z jakého tlačítka se dostal na nabídku, atd.. Neomezujte se a získávejte data, která následně použijete při zdokonalování nabídky a reklamy.

5) Začněte s malým rozpočtem

Nejhorší věc, kterou můžete udělat je vše udělat zbrkle. Tím se myslí vyhodit zbytečně spoustu peněz a vzdát to s tím, že to nefunguje. Dát tisíce, desetitisíce do reklamy a následně doufat je naprosto zbytečná věc.

Namísto toho raději začněte v menším. Začněte s malým rozpočtem a časem postupně vylepšujte.

Například, pokud testujete Facebook reklamu, začněte se 100Kč na den. Po dni zanalyzujte výsledky – jaká cílová skupina a umístění reklamy fungovaly nejlépe?

Postupně vylepšujte svoji reklamu a jakmile budete mít pocit, že přináší výsledky, navyšujte rozpočet.

6) Požádejte o vyšší provize 

Pokud jste malým affiliate marketérem, zapadnete mezi většinu affiláků v programu. Být s většinou znamená mít stejné podmínky jako většina.

Pokud však začnete vyčnívat, můžete si zažádat i o lepší podmínky. Například pokud přivádíte kvalitní návštěvníky, kteří si kupují přes váš odkaz a vy se tak nacházíte na horních hranicích žebříčku, už nejste obyčejný affilák, malá ryba.

Najednou máte možnost požádat o výhodnější podmínky. Můžete například požádat o vyšší provize. Provizní programy mají většinou rezervu v provizích a pokud si umíte ospravedlnit a říct o lepší podmínky, není důvod vám nevyhovět. Jedinou podmínkou je mít důvod. 

7) Vytvořte vlastní produkt nebo službu

Posledním tipem pro úspěch v affiliate marketingu je nespoléhat se navěky jen na affiliate marketing. Tím je myšleno, abyste se dívali na nové možnosti rozšížení vašich příjmů a násobení byznysu. 

Jednou z nejlepších cest je přilepšit si i z pozice tvůrce. Přijďte s vlastním produktem nebo službou. Pro ostříleného affiláka to například může být ebook, online kurz či mentoring.

Jak uspět v Affiliate marketingu v roce 2019

Jak můžete vidět, je zde několik věcí na zvážení, pokud se pokoušíte vydělat peníze jako affiliate partner. Ty nejběžnější cesty jak vydělat více peněz jsou většinou ty, které již znáte. Buď jste je však nezrealizovali nebo pořádně neznásobili.

Prohlédněte si naše nejlepší affiliate programy > >