85 možností jak dělat affiliate marketing

Publikováno:

Největší problém affiliate partnera není v tom, že by nevěděl jak dělat affiliate marketing.

➡️ Největší problém je, že affiliate partner neví kde začít. 

Způsobů a technik, jak dělat affiliate marketing je opravdu hodně. To zmiňují i účastníci naší Affiliate Výzvy.

Ale o Affiliate Výzvě tenhle článek není. 😉

➡️ Tenhle článek je o možnostech. Trošku jsem se zamyslel a dal jsem dohromady 85 tipů jak dělat affiliate marketing.

Takže pokud jste váhali a nevěděli kde s affilem začít. Tak po přečtení tohoto článku, to už tuplem nebudete vědět! 😂

Pokračovat ve čtení pouze na vlastní nebezpečí. ‼️

1. Osobní profil na Facebooku

Propagujte na svém osobním profilu na Facebooku. Když tam přidáte odkaz na knížku, kterou právě čtete tak vám nikdo hlavu neutrhne a možná se občas i někdo zeptá, kde jste ji koupili. A nemusí to být jenom knížka.

2. Fanpage

Propagujte na své Fanpage. Způsobů jak to tam udělat jsou desítky. Čtěte dále. 😉

3. Skupina na Facebooku

Propagujte ve své vlastní skupině na Facebooku.

4. Osobní zpráva do Messengeru / sms

Pošlete zprávu kamarádům do Messengeru. Ale né, že si budete záměrně přidávat do přátel na FB kde koho a ty pak spamovat hlava nehlava. Pište přátelům, jako když s nimi sedíte na pivu. I tam občas něco doporučíte, ne. A je to normální.

5. Hromadná zpráva

Máte databázi kontaktů v Manychatu? Pošlete jim affiliate nabídku. Klidně to může být odkaz na affiliate článek, na vašem blogu.

6. Ostatní skupiny na Facebooku

Propagovat/spamovat všechny ostatní skupiny na Facebooku. Nakonec i to je způsob… ikdyž ho nemám moc rád.

7. Živé vysílání

Udělejte živé vysílání na Fanpage / osobním profilu / ve skupině. A mluvte v něm o produktu, kterým právě žijete. Udělejte rozhovor.

8. Sdílejte odkaz na prodej

Sdílet na Facebooku přímo odkaz na prodej kurzu/knížky a řekněte lidem PROČ si to mají koupit. Na pouhý odkaz vám nikdo neklikne, napište k tomu proč by to měli lidi koupit. 😉

9. Prodávejte něco zdarma

I magnety zdarma / trialy / dema můžete sdílet. A i ty je potřeba “prodat”.

10. Rozhovor

Udělejte rozhovor s autorem kurzu. Textem, ve videu, v živém vysílání. Není to několik možností v jednom. 😉

11. Rozhovor se zákazníkem

Udělejte rozhovor s někým kdo už produkt má, kdo jej využívá. Nechci se opakovat, ale to můžete udělat jako článek na blog, jako příspěvek do skupiny na Facebooku, jako live vysílání na sociálních sítích.

12. Recenze na produkt

Napište pořádnou recenzi na svůj blog. Jestli nevíte, kterou možnost z těch 83 si vybrat, tak je to tahle! Tou začněte.


13. Video návod

Natočte video návod na zboží, nebo službu, kterou propagujete. Video jak službu / kurz používat budou lidi hledat než nakoupí. 😉

14. THX strategie

Propagujte okamžitě po získání kontaktu do vaší databáze. Jak já říkám, udělejte takzvanou THX strategii.

➡️ Zkrátka řekněte lidem. “Díky za stažení e-booku, za chvíli vám přijde do e-mailu. Ale než se tak stane, tak tu mám jeden zajímavý tip.” 😉

15. E-mail marketing

Pošlete e-mail do své databáze na produkt. A prodávejte v něm! Už jsem říkal, že máte lidem říct, PROČ mají něco udělat?

16. Propagujte webinář

Pošlete lidem pozvánku na webinář autora kurz / produktu.

17. Propagujte magnety zdarma

Pošlete e-mail lidem na magnet zdarma (e-book, videa, atd.).

18. Recenze magnetu

Napište recenzi magnetu zdarma! Proč dělat recenze jenom placených věcí. I ty zdarma, které hrají významnou roli v cestě zákazníka si zaslouží pořádný marketing a promo a recenzi.

19. Vlastní webinář

Udělejte sami webinář s autorem, majitelem e-shopu. Většina inzerentů v naší affiliate síti AffilBest nabízí tuto možnost partnerům. Webinář je extrémně silná strategie. 💰

20. Živá akci

Propagujte tak, že uděláte živou akci. Školení, které normálně prodáte a budete tam propagovat affiliate produkt. Co třeba školení jak poskládat milionovou kampaň a tam propagovat potřebné aplikace a software. Víte, kolik služeb jsme takhle prodali. 😉 

21. Video pozvánka

Natočte video pozvánku. Na webinář, na videa zdarma…

22. Bonus

Přidejte bonus k nákupu! Motivujte lidi, aby si koupili produkt tím, že jim sami přidáte něco ze své sbírky. Tohle umí udělat velké věci i velké škody. Ale funguje to. Je hloupost to zatracovat. Jen se to nesmí nesmyslně zneužívat.

23. Slevový kód

Propagujte přes slevový kód. Nabídněte lidem slevu. I to je takové malé PROČ.

24. Magazín

Udělejte magazínový web. Nemyslím web s 10 články. Ale web se 100 – 1000 články. Chcete vidět jak takový magazín může vypadat? Zadejte to google btctip.cz. V dobách největší slávy dělal i 200 000 Kč měsíčně.

25. Srovnání produktů

Napište srovnání podobných produktů. Je lepší diginální fotoaparát XC 540 nebo CX 450? Lidi milují porovnávání a rádi nad tím diskutují. Vy neříkáte “kupte si”, vy jenom porovnáváte. Píšete svůj názor a přidáváte affiliate link. 😉

26. Instagram

Propagujte na instagramu – třeba právě pomocí slevového kódu.

27. Autentické fotografie

Zapomeňte na reklamní bannery, které už z dálky řvou „PRODÉÉÉJ“. Vyfoťte se s produktem. Třeba s tou knížkou. 😉

28. Adwords

Udělejte reklamu na Google! Zacilte pomocí klíčových slov lidi, kteří mají vážný zájem o produkt.

29. Sklik

Udělejte reklamu na Seznamu. Jak to funguje a co to umí ukazuju na online vysílání

30. Katalogový web

Postavte katalogový web. To je web, který zobrazuje nabídky různých e-shopů. Dobrým příkladem kam až se s takovým webem můžete dostat je třeba favi.cz, nebo glami.cz.

31. Články na ostatních webech

Napište články a ty nechte zveřejnit na ostatních webech. Kdo říká, že všechno musí být na vašem webu. Klidně články strčte na jiné (navštěvovanější) weby. Jen vás to asi bude něco stát. 😉

32. Patička

Přidejte odkaz do patičky svého webu. Čísla jasně říkají, že patička affiliate prostě umí.

Jak dělat affiliate marketing patička odkazy

33. Podpis e-mailu

Přidejte odkaz do podpisu svého e-mailu. Například tam připište, co právě čtete. 😉 #whynot

34. Sidebar

Přidejte odkaz do sidebaru na svém blogu. Možná marketingový přežitek. Umí toho ale pořád docela dost.

35. Odkaz v menu

Odkazujte na affiliate produkt přímo v menu na webu. Třeba tak jak je to tady. 😉

36. Speciální podmínky

Vyjednejte si speciální podmínky pro vaše klienty/zákazníky a nabídněte jim affiliate produkt za speciálních podmínek. 

37. Popup

Nastavte na svém webu popup. A zobrazujte v něm affiliate nabídku.

38. Starší web

Kupte starší web s návštěvností a předělejte jej na affiliate web.

39. Starší články

Přidejte odkazy do starších článků. Těch co už máte dávno napsané. Mají historii i návštěvnost. Přidejte tam money making odkaz. 😉

40. Bannery v článku

Přidejte bannery do článků! A ať jsou vidět. A ať jich není málo. Chcete přece, aby na ně lidi klikali, ne.

41. Linkedin

Udělejte reklamu na Linkedin. Na produkt, na referenci, na videonávod…

42. Diskuze

Propagujte v diskuzích na Facebooku / internetu. Nehledají tam lidi náhodou něco, co jim můžete doporučit? 

43. Personifikovaná stránka

Nechte si připravit vlastní landing page / prodejní stránku personifikovanou přesně pro vás. Když někomu něco doporučíte a on na té prodejní stránce pak uvidí třeba vaši referenci, nebo vaše logo, nebo třeba jenom větu, že pan Affilák Mazaný doporučuje tento produkt, tak bude mít minimálně větší pozornost a zájem zjistit, co na té stránce je. 

44. Cash back

Propagujte pomocí cashback portálu. Nemám to sice moc rád, a ve většině našich programech je zakázáno dělit se o provizi. Je to ale také způsob a velmi dobrý. Zkrátka nabídnete část své provize zákazníkovi, když koupí přes váš odkaz.

45. E-book

Napište e-book a propagujte v něm. Všude kde to dává smysl může být odkaz. E-book je dobrý a přirozený způsob propagace dalších věcí. 

46. Vytištěná poukázka

Přidejte poukázku s odkazem do vaší knížky. Vyjednejte si speciální podmínky pro vaše čtenáře. Nechte vytisknout hezké záložky s odkazem na web. 

47. QR kód

Pro kreativnější affiláky. Ten odkaz na záložce může být klidně QR kód. Pod něj se affiliate odkaz dá hezky ukrýt. 😉

48. Automatické e-maily

Propagujte v automatické e-mailové komunikaci. Tohle je takzvaný game changer. Pokud nevíte, kde pokračovat až začnete bodem 12. Tak je to tady.

Řada automatických e-mailů může přivádět affiliate konverze klidně 2 roky. Nebo ještě dýl. A může vám přinášet konverze i když cucáte drinky na pláži. 😂🍸🍹🏖


49. Uzavřete partnerství

Spojte se s někým jiným a přidejte jenom svoje umění –  třeba finance! Affiliate podporu můžete jenom zafinancovat a práci nechat udělat odborníky.

Já takhle propagovat třeba přes placenou reklamu na Facebooku. Kampaně jednoduše spravoval někdo jiný. Já jenom investoval peníze a posílal faktury za affiliate propagaci. 💰

50. Osobní pomoc

Nabídněte vlastní pomoc se studiem. Propagujete kurz za 8 000 Kč a provize je 30 %. Nabídněte lidem, že jim s kurzem pomůžete. Osobně. Uděláte si kontakt. Ohromě zvýšíte svoji důvěryhodnost (když tu pomoc nepose*ete) a ještě vyděláte. Něco podobného pomohlo i mě na úplném začátku.

51. Push notifikace

Používejte push notifikace na webu. Kdybyste nevěděli co to je, tak dobrý článek o tom je tady.

52. Články na sociálních sítích

Nemáte blog, nebo web? Napište článek přímo na sociální sítě. Linkedin i Facebook to umožňuijí. 

53. Host na webináři

Buďte hostem na webináři. A nebojte se tam zapropagovat svůj článek s referencí, nebo svoji stránku s odkazy na doporučené aplikace. 

54. Reklama na Facebooku

Udělejte reklamu na Facebooku. Je možný, že to je až bod 54? 😂 Asi jo. Existují totiž mnohem bezpečnější a ziskovější možnosti. Třeba bod 12, nebo bod 48. 😉

55. Exit popup

Nastavte exitpopup na svém webu. A dejte do něj odkaz na něco zdarma. Funguje to lépe, než odkaz na prodej.

56. Akční lišta na webu

Přidejte akční lištu úplně nahoru na svůj web. Bude to první co návštěvníci uvidí a velmi pravděpodobně na ni kliknou.

57. Stránka „doporučuji“

Připravte stránku svých oblíbených knížek, produktů, aplikací, atd. A tam jednoduše napište PROČ je to vaše oblíbená knížka a proč ji doporučujete.

Takovou stránku pak můžete propagovat kdekoli a kdykoli. Zeptal se vás někdy někdo, jaké aplikace používáte pro své podnikání? Co jste mu řekli… Já odpovídám, že vše najdete na www.dusansoucek.cz/nastroje

Můžete to zkopírovat. 😉

58. Napište FAQ

Napište nejčastější otázky a odpovědi k produktu. Prostě FAQ. Co lidi řeší, na co hledají odpovědi, když zvažují nákup? Nakoupí od toho, kdo jim dokáže odpovědět. 😉

59. Napište co se vám nelíbí

Napište co se vám nelíbí na produktu. Nebojte se v propagaci být maximálně upřímní. Ale nedělejte negativní reklamu. To je prasárna.

60. Vstupte do Affiliate Výzvy

Postavte dlouhodobý systém na placené konverze pomocí strategie z Affiliate Výzvy. 😉

61. Pište články

Pište články o tématu (oblasti, kde propagujete produkty). A pište jich hodně.

62. Napište příběh

Sdílejte svůj příběh… o produktu pochopitelně! Ne, co jste měli v 5. třídě na vysvědčení. 😂

63. Sponzorujte články

Sponzorujte články na Facebooku! Je to nejrychlejší způsob jak přivést návštěvnost na článek.

64. SEO

Nastavujte pořádné SEO. Udělejte si jednoduchou SEO analýzu. Používejte klíčový slovy, dělejte ALT popisky, používejte strukturovaná data, atd.

Nainstalujte si do svého wordpress webu plugin SEO Yoast nebo Rank Math. Oba vás krásně navedou a ukážou, co máte udělat. To pro začátek stačí.

Pokud chcete být dlouhodobě úspěšní, tak tohle je 3. věc kterou hned po bodu 12 a bodu 48 začněte pořádně dělat.


65. Prodávejte offline

Prodávejte na živo. V hospodě, v kavárně, v tramvaji, v letadle. Každému můžete říct, na mém webu najdeš tipy na knížky / aplikace / kurzy, které mě baví. 

66. Vlastní LP

Udělejte si vlastní LP k programu a tu propagujte. A přes ní odkazujte na inzerenta. Budete ji tak mít pod kontrolou.

Vlastní LP budete moct kdykoli upravit a komunikovat na ní řečí svého kmene. 😉

67. Vlastní bannery

Udělejte si vlastní bannery a s těmi propagujte. Většina našich úspěšných partnerů si vyrábí vlastní bannery.

68. Nový web

Postavte úplně nový web zaměřený jenom na konkrétní oblast. Trošku práce, ale vzpomeňte si třeba na ten Btctip.cz. 😉

69. Reklama na YouTube

Udělejte reklamu na YouTube. Třeba na video referenci. 

70. Sdílejte výsledky

Sdílejte své výsledky a hacky a návody na produkt. Čísla a výsledky, případové studie. Mějte zkrátka obsah, kde si čtenáři / diváci řeknou. Když to dokázal on, tak to dokážu i já. Kde se to kupuje?

71. Používejte videa

Udělejte video reklamu. Na Facebooku, Instagramu, atd. 😉 Nebo přidejte videa do článků. U některých našich programů máme k dispozici celou řadu videí, které můžete použít.

Affiliate program dovychovat

72. Automatický webinář

Propagujte přes automatický webinář. Dejte si s tím práci a připravte evergreenový webinář. Jednou vytvoříte, 3 roky, nebo dýl vyděláváte.

73. Propagujte v čl. sekcích

Propagujte v členských sekcích svých kurzů. Učíte lidi dělat weby? A máte tam affil na webhostingové služby? Učíte lidi jak cvičit? A máte u videí affiliate odkazy do e-shopů se sportovním oblečením? Nemáte? A můžu se zeptat proč? Přicházíte o peníze! 💰😱

74. Napište dopis

Dopis! WTF? V dnešní době? A proč ne? Pošlete vašim VIP klientům dopis a pozvěte je na své affiliate projekty, články, webináře, atd… I do dopisu se dá dát QR kód s affil linkem. 😉

75. Zavolejte lidem

Telefonem. WTF2? Já znám partnery, kteří volají lidem, prodávají VIP produkty a potom inkasují statisícový provize! Jde to!

76. Vyzkoušejte si produkt

Vyzkoušejte si produkt ať víte co propagujete. U většiny našich affiliate programů nabízíme přístup k produktům. Musíte přece vědět, co propagujete. Nebo ne?

77. Udělejte si dlouhodobou strategii

Udělejte si redakční plán a pracujte strategicky. Naplánujte si propagaci klidně na půl roku dopředu. Jaký články budete psát, jaký e-maily posílat, atd..

Pokud se potom rozhodnete některé věci delegovat, tak bez dlouhodobého plátu to ani nepůjde. Zkuste se projektu věnovat pravidelně půl roku a uvidíte kam vás to vystřelí. 😉 Tohle je 4. tip, který po 12., 48. a 64. tipu budete muset udělat, pokud se chcete affilem dlouhodobě živit.


78. Pomocné materiály

Propagujte v materiálech pro studenty. Podobně jak v členských sekcích. I v pracovních sešitech můžete mít affiliate link na tu aplikaci, kterou doporučujete použít.

79. Delegujte

Delegujte. Nebaví vás něco… nechte to udělat někoho jiného a pouze tomu šéfujte. Myslíte, že partneři, kteří mají weby s 1000 a více články je všechny psali?

Neznám žádného profesionálního affiláka, který by věci nedelegoval.

80. Podcast

Natočte podcast a v něm odkazujte.

81. Propagujte demo

Propagujte demo produktu – jako u online jazyků.

82. Akční nabídky

Propagujte akční nabídky. A propagujte až do konce! Na konci to nejvíc padá. 😉

83. Udělejte soutěž

Udělejte soutěž o produkt. Řekněte si o jeden kousek zdarma (cena pro vítěze) a udělejte pro své publikum pořádnou soutěž. 

84. Zapojte influencery

Domluvte si spolupráci s influencerem. Může právě pomoct zapropagovat třeba tu soutěž.

85. Propagujte v e-shopu

Dejte affiliate produkty jako položky do svého e-shopu. 😉 Proč ne…

Nevím jestli vám všechny tipy budou fungovat. Spíš si myslím, že 90 % vám fungovat nebude. Tak už to v podnikání chodí. Každému funguje něco jiného. Zkrátka když dva dělají totéž, není to totéž. Důležitý je něco dělat. Zkoušet, testovat…

Zkrátka něco udělejte. 

Cokoli! 

Když to nevyjde, tak to zkuste znova. 

A pak zase znova.

„Naše největší slabost spočívá ve vzdání se. Nejjistější způsob, jak uspět, je vždy zkusit to ještě jednou.“ —  Thomas Alva Edison

A tady je AffilBox

😉

Photo of author

Autor

Dušan Souček

Affiliate manažer, partner a autor Affiliate Výzvy. Affil mě baví už celou řadu let. Aktivně spravuji několik affiliate programů a tvořím affil weby.

Napsat komentář