Affiliate odkaz

Celý ten magic „pasivního“ získávání provizí se děje pomocí affiliate odkazu.

Každý affiliate partner má svůj unikátní affiliate odkaz, který používá při propagaci.

Získá jej po zaregistrování do affiliate programu.

Většinou v affiliate rozhraní najdete své odkazy na několika místech. U popisů kampaní, mezi materiály, nebo si je můžete i přímo generovat.

Tady můžete vidět základní přehled affiliate odkazů v affiliate síti Affial.

Záleží na technologii, která se využívá pro měření prokliků a provizí, ale affiliate odkaz bude mít vždy poměrně složitý tvar a bude poměrně dlouhý.

S tím nic neuděláme, aby vše správně fungovalo, tak jej musíme používat v této podobě.

Samozřejmě si affiliate odkaz můžete ale „zamaskovat“ do mnohem hezčí podoby. Kdy není na první pohled vidět, že se jedná o affiliate odkaz.

Video návod jak skrýt affiliate odkaz.

Tady ale pozor, některé programy to zakazují. Například affiliate program Amazonu toto nemá rád.

Já to většinou moc neřeším. Co mám vyzkoumáno, tak na počet prokliků to nemá žádný zásadní vliv.

Spousta začínajících partnerů si myslí, že skrýváním affiliate odkazů zvýšíme počet prokliků, protože na ty dlouhé ošklivé lidi nechtějí klikat.

Ve skutečnosti je to tak, že návštěvníci vašich stránek ani netuší, že klikají na nějaký affiliate odkaz.

Jak to funguje?

Affiliate partner získá v affiliate programu svůj unikátní affiliate odkaz.

Občas se mu také říká „partnerský“.

Ten pak umístí na své stránky do článků, recenzí, srovnání, atd. Nebo jej pošle e-mailem, nebo udělá reklamu. Záleží na způsobu jak chce propagovat a také na podmínkách affiliate programu.

A potom už právě nastává ta pasivní část.

Návštěvníci stránek se prokliknou do e-shopů právě přes affiliate odkaz.

A na pozadí se právě spustí několik procesů, které zajistí affiliate software, který inzerent používá pro svůj affiliate program.

Partner se nemusí o nic starat a jenom sleduje jak mu ve statistikách nabíhají prokliky a provize. 😉

Rychlý přehled provizí v affiliate programu Online jazyky & Easy Lingo

Měření úspěšnosti affiliate odkazů

U affiliate makrektignu je důležitý měřit výkon vašich aktivit.

Když dáte svůj affiliate odkaz do 3 článků, tak byste potom měli vyhodnotit, který článek vám přivádí nejvíc provizí.

Díky tomu budete mít potřebná data a budete vědět jak svůj projekt upravovat a ladit.

Dobrá zpráva je, že všechny programy a affiliate sítě umožňují nějaký způsob označování vašich affiliate odkazů.

Data 1 a Data 2 představují volitelné parametry, které si můžete přidat k affiliate odkazu.

Tyto data potom právě uvidíte v detailních statistikách affiliate programu.

V tomto případě vypadá affiliate odkaz takhle: https://ehub.cz/system/scripts/click.php?a_aid=27e8496d&a_bid=6dd45103&data1=recenze&data2=horni-tlacitko&desturl=https%3A%2F%2Fwww.ketofit.cz%2Fe-shop

Co to je deeplink?

Většinou u affiliate kampaní najdete pouze základní odkazy, které vedou na homepage e-shopů, nebo do kategorií.

Mnohem efektivnější je ale odkazovat na konkrétní produkty.

Příklad: Když píšete recenzi na úžasné jízdní kolo, které máte doma, tak chcete odkazovat do e-shopu přímo na ten konkrétní produkt a nechcete odkazovat na homepage a nechat si návštěvníka ten produkt najít.

K tomu právě slouží deeplink generátory, kde si jednoduše vygenerujete svůj unikátní affiliate odkaz přímo na konkrétní stránku.

Většina affiliate sítí je vybavena deeplink generátorem.

I samostatné programy na Affilboxu umožňují odkazovat na jednotlivé podstránky.

Tady je na to návod.

Photo of author

Autor

info@dusansoucek.cz

Affiliate manažer, partner, autor Affiliate Výzvy. Affilem se zabývám od roku 2013, spravuji jeden z největších affiliate programů v e-learningu a mám několik affiliate webů.

Napsat komentář