CTA (tlačítko)

Poslední aktualizace:

CTA, neboli kóol tůů ekšn prvky jsou jeden ze základních stavebních prvků každého affiliate webu.

Říká se tomu CTA, protože to vychází z anglického „call to action“.

Jsou to různá tlačítka, bannery a další prvky, které mají přimět návštěvníka kliknout.

Mezi nejrozšířenější CTA v affiliate marketingu patří nejrůznější bannery, které si můžete vložit doslova kamkoli na svém webu.

Affiliate programy většinou nabízejí celou škálu nejrůznějších rozměrů.

Hodně partnerů si ale vytváří bannery vlastní.

A ještě častější případ je, kdy bannery nevyužívají, ale CTA prvky jsou „obyčejná“ tlačítka.

Na internetu funguje bannerová slepota a často je mnohem efektivnější nasadit obyčejná tlačítky, než reklamní bannery.

Potom to může vypadat třeba takhle:

Můžete vidět, že na obrázku jsou hned 4 CTA prvky.

  • Nadpis = někdo klikne rovnou na nadpis
  • Obrázek = někdo chce prozkoumat obrázek a kliknutím se dostane do e-shopu, kde si jej může zvětšit a prozkoumat
  • Tlačítko = většinou právě hledáme výzvu k akci a místo kam máme kliknout
  • Text = pro někoho jsou příjemnější klasické odkazy v textu, které na první pohled nepůsobí jako reklama

Cílem CTA je aby návštěvník klikl a na e-shopu udělal kýženou akci. Tedy objednal zboží.

Jak bude CTA úspěšný hodně ovlivňuje samotný text tlačítka, nebo odkazu.

A proto je dobré dělat různé exerimenty a různé CTA prvky měřit a vyhodnocovat.

Jak to můžete vidět na obrázku, kde vidíte výsledky modrého tlačítka a textu pod ním.

Photo of author

Autor

Dušan Souček

Affiliate manažer, partner a autor Affiliate Výzvy. Affil mě baví už celou řadu let. Aktivně spravuji několik affiliate programů a tvořím affil weby.

Napsat komentář