CTA, neboli kóol tůů ekšn prvky jsou jeden ze základních stavebních prvků každého affiliate webu.
Říká se tomu CTA, protože to vychází z anglického „call to action“.
Jsou to různá tlačítka, bannery a další prvky, které mají přimět návštěvníka kliknout.
Mezi nejrozšířenější CTA v affiliate marketingu patří nejrůznější bannery, které si můžete vložit doslova kamkoli na svém webu.
Affiliate programy většinou nabízejí celou škálu nejrůznějších rozměrů.

Hodně partnerů si ale vytváří bannery vlastní.
A ještě častější případ je, kdy bannery nevyužívají, ale CTA prvky jsou „obyčejná“ tlačítka.
Na internetu funguje bannerová slepota a často je mnohem efektivnější nasadit obyčejná tlačítky, než reklamní bannery.
Potom to může vypadat třeba takhle:

Můžete vidět, že na obrázku jsou hned 4 CTA prvky.
- Nadpis = někdo klikne rovnou na nadpis
- Obrázek = někdo chce prozkoumat obrázek a kliknutím se dostane do e-shopu, kde si jej může zvětšit a prozkoumat
- Tlačítko = většinou právě hledáme výzvu k akci a místo kam máme kliknout
- Text = pro někoho jsou příjemnější klasické odkazy v textu, které na první pohled nepůsobí jako reklama
Cílem CTA je aby návštěvník klikl a na e-shopu udělal kýženou akci. Tedy objednal zboží.
Jak bude CTA úspěšný hodně ovlivňuje samotný text tlačítka, nebo odkazu.

A proto je dobré dělat různé exerimenty a různé CTA prvky měřit a vyhodnocovat.
Jak to můžete vidět na obrázku, kde vidíte výsledky modrého tlačítka a textu pod ním.