V krátkosti by šlo napsat, že affiliate manažer se stará o chod affiliate programu a slouží jako prostředník mezi partnery a inzerentem.
To zní hezky.
Ale co konkrétně takový affiliate manažer dělá?
Práci affiliate manažera lze rozdělit na tři základní části.
- Zajišťuje hladký chod affiliate programu
- Komunikuje s partnery a pomáhá jim s propagací
- Hledání nových příležitostí
Technický chod affiliate programu
Prostě hlídá, aby běželo vše jako po drátkách.
Takže sleduje, zda se správně zapisují prokliky a konverze. Hlídá, zda propagace partnerů probíhá dle pravidel affiliate programu. A také schvaluje konverze partnerům.
Affiliate manažer může také vyhodnocovat efektivitu affiliate programu a na základě toho určovat výši provize jednotlivým typům affiliate partnerům.
Komunikace s partnery
Významná část práce affiliate manažera je o komunikaci.
Nestačí jen affiliate program spustit a čekat na partnery. Nejen, že se s partnery musí aktivně komunikovat a motivovat je k propagaci vašich produktů nebo služeb, ale také se musí partneři aktivně shánět.
Neustále se otevírají nové a nové affiliate programy, tudíž je o ty nejlepší partnery tuhý boj. Pouze kvalitní affiliate manažer dokáže vyzobat ty nejlepší partnery, a zároveň jim “nerozdat všechnu marži” inzerenta.
Kvalitní affiliate manažer v dostatečně velkém affiliate programu bude pravděpodobně i posílat pravidelný newsletter.
Hledání nových příležitostí
Neustále vzniká (ale také zaniká) nová konkurence, proto je potřeba být neustále ve střehu a reagovat na důležité trendy v oboru. A o to víc to platí v affiliate marketingu.
Proto správný affiliate manažer přichází s novými nápady na obsah například na základě průzkumu klíčových slov.
Také je zapotřebí neustále obnovovat propagační materiály, ať už v podobě vzorových článků, fotek, bannerů či videí.
Affiliate manažer také vymýšlí nové marketingové akce, které mohou partneři jednorázově propagovat.
Najit affiliate manažera, který zodpovědně dělá všechny tři výše uvedené činnosti není vždy jednoduché. Hledáte-li zrovna někoho takového, tak můžete oslovit Richarda Bystricky-B., který se mimochodem stará také o kampaň pro Affiliate Výzvu.