Konverzní poměr je ukazatel (metrika) úspěšnosti reklam, prodejních stránek, e-shopů, kampaní, atd.
Můžete setkat s otázkou „jaký to má konverzní poměr?“, nebo „jak vám to konvertuje?“
To znamená, že se vás někdo ptá, kolik lidí, návštěvníků musí přivést na vaši stránku, aby získal 1 objednávku.
Například, když vaše prodejní stránka konvertuje 5 % znamená to, že když někdo přivede na stránku 100 potenciálních zákazníků tak se dá očekávat, že 5 z nich nakoupí.
Takže, když u affiliate kampaně uvidíte například tento údaj:

Znamená to, že můžete počítat s tím, že když do e-shopu přivedete 100 lidí, tak 4 nakoupí a vy získáte provizi.
Samozřejmě záleží na kvalitě traficu, který na stránky inzerenta posíláte.
Občas se můžete setkat i s tím, že konverznímu poměru se zkráceně říká „konverze“.
U každého affiliate programu byste se měli zajímat o to jaký má konverzní poměr. Je to často ještě důležitější údaj, než výše provize.
Propagovali byste raději produkty s provizí 30 %, nebo s provizí 10 %?
- Když je provize 30 %, průměrná objednávka je 1.500 Kč, ale konverzní poměr je jenom 0,5 % znamená to, že potřebujete 200 návštěvníků stránek, abyste získali 500 Kč na provizích.
- Co když je provize jenom 10 % z průměrné objednávky 1.000 Kč, ale konverzní poměr je 5 %? Snadno si můžete vypočítat, že ze stejných 200 návštěvníků získáte 10 objednávek a na provizích tak získáte 1.000 Kč.
V druhém případě 3x menší výše provize a levnější produkt nakonec vygenerovali 2x více na provizích.
To je docela běžné a je potřeba počítat a hlídat všechny parametry u kampaní. Včetně provize i konverzního poměru.
Další výrazy z affiliate marketingu: