Co je to kuponový web?

Poslední aktualizace:

Kuponový web poznáte snadno.

Jeho primární zacílení je nabízet kupóny s jedinečnou slevou do různých obchodů, především e-shopů.

Slevy jsou to různé, například sleva 200 Kč na vše, sleva jen na určitou kategorii oblečení, procentuální sleva na vše, nebo třeba doprava zdarma.

Kuponové weby jsou mezi zákazníky velmi oblíbené, a právě díky tomu jsou zároveň jedněmi z nejúspěšnějších affiliate projektů.

Nicméně kupónový web není zadarmo. 

Jaký cíl mají kupóny na kuponovém webu?

Úplně prvotním myšlenkou bylo, že by zákazníci měli být slevovým kuponem motivování k nákupu.

Posledních několik let je ale všude tolik slev, že pokud se sleva nevymyká například svou výší, potom nikoho nezaujme.

Slevové kupóny tak lidé primárně hledají až během nákupu, a to většinou v posledním kroku, tedy před platbou, kde mají v košíku e-shopu možnost zadat slevový kód.

Ukazuje se, že nejspíš by ale nakoupili i bez slevového kódu z kuponového webu. 

⁉️ Tady nastává trochu problém se zkreslením objednávky, protože je možné, že ji inicioval jiný affiliate web, ale provizi si přivlastní ten poslední, od kterého pochází slevový kupon. 

Kuponový web se neobejde bez investice

Byla by chyba myslet si, že kuponový web jen založíte a potom těžíte z affiliate programu.

Musíte být totiž vidět ve vyhledávání, a to hned na prvních pozicích.

Zákazníci hledají kupón rychle, takže pokud nemáte silné SEO (optimalizaci pro vyhledávače), nemusí takový kuponový web být výdělečný.

Abyste dobré SEO vybudovali, bude to chtít velkou investici především do obsahu, protože konkurence mezi kuponovými weby je velká. 

⁉️ Například PPC reklamy se tady příliš nevyplatí, protože ukrajují další podíl z affiliate provize a především nemají dlouhodobý přínos. Cílení na organické vyhledávání je daleko efektivnější. 

Zajištění aktuálních kuponů pomocí XML feedu

Abyste vybudovali hodnotný kuponový web, budete potřebovat velké množství všech dostupných kuponů, které musí být hlavně aktuální.

To vyřešíte ideálně pomocí XML feedu a plně tento proces zautomatizujete.

Je nemyslitelné, abyste slevové kupony zadávali na web ručně.

Některé affiliate programy zaměřené na tento typ spolupráce takové XML feedy nabízí. 

💡 TIP: Podívejte se na TOP 10 CZ & SK affiliate sítí, kde můžete také najít kuponové affiliate programy.

Ukázka kuponových webů

Další výrazy z affiliate marketingu:

Photo of author

Autor

Dušan Souček

Affiliate manažer, partner a autor Affiliate Výzvy. Affil mě baví už celou řadu let. Aktivně spravuji několik affiliate programů a tvořím affil weby.

Napsat komentář