Lead je potenciální obchod.
Tedy je to kontakt na zákazníka, který nějakým způsobem vyjádřil zájem o službu, nebo zboží.
Takže to může být někdo, kdo si vyzkouší aplikaci zdarma, stáhne si e-book, nebo se přijde podívat na webinář. Zkrátka vyplní nějaký registrační formulář a inzerent tak získá možnost komunikovat s potenciálním zákazníkem.
Existují dokonce affiliate programy, které vyplácejí provize právě jenom za získané leady.
Příklad:
Affiliate program nabízí 120 Kč za každý přivedený lead. Affiliate partner přivede 54 potenciálních zákazníků a získá tak provizi 6.480 Kč.
- Hodně často se s tímto principem můžete setkat u různých finančních (pojištění) affiliate programů, kdy inzerenti chtějí získávat kontakty na zájemce o jejich služby.
- S leady se také hodně pracuje při prodeji vzdělávacích produktů a služeb, kde je cesta zákazníka často delší a je potřeba s leadem (kontaktem) postupně komunikovat.
Dalo by se říct, že pro affiláky jsou leady to samé jako konverze. Je to splnění určitého cíle, které svými aktivitami (psaní článků, propagace, atd.) sledují.
Další výrazy z affiliate marketingu: