Píšete články, recenze, nebo srovnání?
Měříte jejich výkon?
V tomhle článku vám ukážu drobnou změnu v CTA, která způsobila, že článek najednou začal vydělávat mnohem víc, než před změnou.
CTA = call to action
Je to tlačítko, banner, nebo jenom link.
Zkrátka aktivní prvek, který vybízí čtenáře k akci.

Není to okamžitý nárůst po zaindexování.
Článek se už několik měsíců drží poměrně vysoko ve vyhledávání.
Ale příjem z něj byl minimální.
✅ Začalo to ale fungovat okamžitě, co jsem udělal drobnou změnu kolem prvků, které vedou na cílovou stránku (tlačítka a odkazy).
Konkrétně se jedná o tento článek:
➡️ Wedos recenze: jak si vede nejoblíbenější webhosting u nás?
Článek vznikl v létě 2020 a od té doby jsem na něj nesáhl. Až na začátku dubna mě napadlo udělat drobnou změnu.
A hned druhý den začaly chodit konverze.
Šlo by to udělat ještě lépe a články by rozhodně mohl být ještě lepší.
Mě ale baví tyhle mikrozměny, které přinášejí okamžité výsledky.
A tu vám teď chci ukázat.
Co jsme tedy změnili?
Přidali jsme do článku informaci o slevovém kódu.

Původně tam byly pouze bannery a odkazy.
Bannery zůstaly, odkazy také.
Ale na 2 místa v článku jsme přidali ještě tento podbarvený text, slevový kód a nenásilnou výzvu k akci.
✅ Tady najdete aktuální wedos slevový kupón
Článek má stále stejnou návštěvnost.
Jen výkon se dramaticky změnil.
Informace o kupónu a výhodné slevě 50 % způsobila, že najednou mnohem víc lidí udělá finální akci a my získáme konverzi.
Sleva je marketingový nástroj
Jste pro používání slev v marketingu?
Nebo si myslíte, že ve slevách umí prodávat každý.
A pravé marketingové umění je prodávat bez slev.
Nechci poučovat co je správně, nebo špatně.
Jsem přesvědčený, že sleva není nic jiného, než marketingový nástroj, stejně jako SEO, copywriting, nebo třeba zákaznická podpora.
Proč to funguje?
⚠️ Lidský mozek je už od pravěku nastavený tak, aby nás chránil před nebezpečím.
Proto podvědomě vždy vybíráme tu nejvýhodnější variantu.
Možnost ušetřit nějaké peníze je rozhodně výhodnější varianta!
Proto když vidíme nějakou slevu, nebo výhodnější nabídku vždy nějakým způsobem reagujeme.
Možná si to pak logicky vysvětlíme, že je to nesmysl a že se budeme rozhodovat na základě jiných parametrů.
Ale podvědomě si naši pozornost získala nabídka, která nabízí slevu.
Ať se nám to líbí, nebo ne.
Je to tak!
A proto článek, který najednou začal u výzvy k akci zobrazovat i možnost získat výhodu začal fungovat mnohem lépe.
Vyzkoušejte to.
Přidejte do svých článků k CTA i další informaci o nějaké vhodné nabídce.
- Informujte o možnosti získat dopravu zdarma
- Nebo o množstevní slevě
- O výhodném balíčku
Určitě se vždy najdou nějaké možnosti.
Princip nastavení očekávání
O tom, že slevy fungují není pochyb.
Texty a informace u CTA jsou ale mnohem mocnější.
✅ Nastavují očekávání.
- Podívejte se na více informací = člověk má v hlavě, že se jde podívat na více informací. Není nastaven nakupovat, nebo dělat akci.
- Vyzkoušejte zdarma = mozek reaguje na zdarma a zkušenost nám ale říká, že to bude zdarma jenom na chvíli a pak budeme muset vytáhnout peněženku.
- Vyzkoušejte nezávazně zdarma = bereme obavy o budoucím „nutném“ placení produktu.
Texty u tlačítek nastavují očekávání s kterým návštěvník přechází do e-shopu a buď jde, nebo nejde udělat akci.
Vyhrajte si s textací CTA prvků.
Každý detail se počítá.