Měření v Affilboxu

Kanály a jejich měření posouvá affiliate na další úroveň.

Jde o chytrý ukazatel, který ukáže, odkud se berou konverze.

Aneb co nezměříte, to nevíte.

Kanály oceníte zejména pokud chcete využít více zdrojů k propagování. 

Pokud použijete stejný kód pro měření odkazů z mailu, Facebooku, blogového článku a Google reklamy, tak dřív nebo později ztratíte přehled o tom, odkud dané konverze chodí. 

Co je to kanál?

Jednoduše jde o kód, který přidáte do vašeho odkazu.

Kód vypadá nějak takto ?a_cha=NÁZEV-KANÁLU.

Skládá se z proměnné a textu. Text je čistě na vás.

Můžete si za něj doplnit cokoli potřebujete tak, abyste poznali, odkud uživatel přichází. Text se následně objeví ve Statistikách.

Jak si kanál vytvořit?

Tvorba kanálu je jednoduchá.

Budete k tomu potřebovat váš affiliate odkaz a samotný parametr, který bude vypadat nějak takto: &a_cha=NÁZEV-KANÁLU

  • V praxi to může vypadat třeba takto: https://www.onlinejazyky.cz/eshop-kurz-anglictina-pro-pokrocile-b2-minus.html?a_box=pbg88fwv&a_cha=reklamaFB
  • Tento odkaz pak propagujete např. jen u reklamy na Facebooku a v Affilboxu uvidíte, kolik konverzí z tohoto kanálu máte. (Kde to v Affilboxu najít si ukážeme)

Doporučujeme vytvořit si kanálů několik.

Například pro příspěvek na Facebooku, reklamu, do každého článku. Zkrátka každý jeden zdroj by měl mít svůj kanál. 

Při pojmenování se snažte kanály pojmenovat nějak logicky.

Například do parametru můžete zadat název článku, datum newsletteru nebo název kampaně v reklamě na Facebooku.

Dodržujte to, že v názvu má být jen text bez diakritiky a mezer, pomlčka, případně tečka. 

Jak jste si mohli všimnout, tak jsem nejprve zapsal parametr s otazníkem a poté v samotném odkaze se znakem &.

Je to proto, protože v URL adrese se za odkaz přidávají parametry nejdříve s ?, který má jen první v pořadí, a následně další s &. 

✅ Správný zápis tak je: https://www.onlinejazyky.cz/eshop-kurz-anglictina-pro-pokrocile-b2-minus.html?a_box=pbg88fwv&a_cha=reklamaFB

✅ Setkat se můžete i s odkazem s více parametry: https://www.onlinejazyky.cz/eshop-kurz-anglictina-pro-pokrocile-b2-minus.html?a_box=pbg88fwv&a_cam=11&a_cha=reklamaFB

❌ Špatný zápis může vypadat například takto: https://www.onlinejazyky.cz/eshop-kurz-anglictina-pro-pokrocile-b2-minus.html&a_box=pbg88fwv?a_cam=11&a_cha=reklamaFB

Vidíte, že první parametr obsahuje & a až druhý v pořadí ?. Takto vám měření nebude správně fungovat. 

TIP: Jak odkazovat na konkrétní stránky >>

Kde uvidím statistiky?

1. Přejděte v Affilboxu do Statistiky – Report kanálů

2. V přehledu vidíte statistiku jednotlivých kanálů – graf, počty prokliků, registrací. 

Pozn.: Obrat a provize jsou zavádějící. Při ručním dohledávání konverzí se nám ne vždy podaří spojit kanál z free konverze s placenou částí

Právě jste se stali profesionálním analytikem. Teď snadno zjistíte, který zdroj vám přináší nejvíce konverzí a které nestojí za vynaložené úsilí.