Průzkum affiliate marketingu mezi partnery

Na náš průzkum affiliate marketingu odpovědělo cca 150 partnerů.

Zajímá vás co si o affiliate marketingu myslí samotní partneři?

Co říkají začátečníci?

A co zkušení affiliate partneři?

Ty nejzajímavější výsledky vám přinášíme v tomto rychlém přehledu.

Jaké mají affiliate partneři zisky?

Otázka: Jaký je váš průměrný roční zisk z affiliate marketingu?

Odpovědi nepřekvapili. Vždy bude nejvíc začátečníků, kteří mají malé zisky.

A pokud jednou objevíte cestu, tak jednoduše nezůstáváte na 50, nebo 100 tisících. Žene vás to výš. 😉

Jaké mají affiliate partneři cíle?

Tady nebyla možnost zaškrtnou jednu možnost, ale odpovídalo se textem. Rád dělám takovéhle otázky. Je těžší to vyhodnotit, ale přinese to opravdu reálné odpovědi.

Z těch cca 150 odpovědí by se dalo najít několik hlavních oblastí.

  1. Vydělávat 10 – 50 tisíc měsíčně. To není malý, ani přehnaně velký cíl. Jasně to naznačuje, že v affiliate marketingu lidi hledají příležitost normálního příjmu, který jim nahradí zaměstnání.

    Lidi nemají přehnaná očekávání a nehledají rychlé zbohatnutí. Že by konečně lidi přestaly bavit různé návody na úspěch a začali využívat reálné příležitosti.
  2. Splatit hypotéku, dopřát si dovolenou navíc, pořídit si nové auto. To jsou normální reálný cíle. Ani jednou se v odpovědích neobjevilo pořídit si Ferrari, vilu s bazénem a podobný přehnaný nesmysli.
  3. Naučit se něco nového. Překvapivě i toto se často objevovalo v odpovědích. Udělalo mi to radost. Finanční úspěch často přichází ruku v ruce se vzděláváním a hledáním nových možností. Bez toho to prostě nejde. 😉
  4. Ale úplně nejčastěji se objevovala odpověď. Mít stabilní příjem. Nad tím asi není třeba moc dlouho přemýšlet. Stabilní pravidelný příjem z internetu je přání mnoha lidí.

    A affiliate marketing je možná nejsnadnější cesta k jeho vytvoření.

100.000 Kč nebo 10.000 Kč měsíčně?

Tady se odpověď dala předpokládat. Pravidelný příjem je mnohem atraktivnější, než jednorázová odměna. Překvapila ale ta jednoznačnost. 😉

Jaké jsou největší překážky?

Ptali jsme se na to, co co vám brání, abyste rozjeli affiliate marketing?

Průzkum affiliate marketingu nás nepřekvapil. V odpovědích se nevyhrály žádné technické, nebo časové problémy. To vám lidi říkají u piva. 🍻 Ale v anonymním dotazníku přiznají, že jednoduše potřebuji pomoct. Že vlastně neví jak na to.

Průzkum affiliate marketingu proč nepropagovat

Jakým způsobem propagujete?

Tady to trošku rozvedu…

  1. místo: Sdílení na sociálních sítích

    Nejvíc odpovědí získalo sdílení na sociálních sítích, osobním profilu na Facebooku. Tohle je přátelé sice funkční, ale dlouhodobě nestabilní. Odporuje si to s tím „pravidelným příjmem“, atd.

    Je to totiž extrémně závislé na našem čase a jednoduše to nemůžeme dělat pořád do kolečka. To přestane fungovat. Komunity na sociálních sítích jsou velmi citlivé na jakékoli propagační nabídky.

    Je to ale zároveň nejjednodušší cesta. A možná právě proto se ji věnuje tolik lidí.
  2. místo: Psaní článků na blog (recenze, rozhovory)

    Tohle také funguje, ale oproti předchozímu způsobu je to už mnohem automatizovanější. Článek totiž napíšete jenom jednou a když je dobře optimalizovaný (SEO, copywriting, konverze), tak může přivádět provize klidně i několik let.

    Není to ale o 10 článcích… A na obsahu článků také extrémně záleží. Potřebujete totiž obsah, který lidi přesvědčí k nákupu.
  3. místo: Placená reklama na Facebooku

    Tohle je také velmi funkční technika. Ale extrémně, extrémně nebezpečná. A nejen proto, že můžete prodělat peníze. To když se stane tak to vždy nějak rozdejcháte. 😉

    Placená reklama na Facebooku ve skutečnosti nemá vůbec nic společného s dlouhodobým affiliate podnikáním, které frčí z velké části na automat. I o tom mluvím na online vysílání zdarma.
  4. místo: E-mail marketing

    Sice těsně za placenou reklamu ale přesto až na děsivém 4. místě. Nejedna marketingová studie jasně říká, že e-mail marketing je nejziskovější kanál.

    A nejlepší partneři mají často velké e-mailové databáze. Právě proto mě tenhle výsledek docela hodně překvapil. Možná to je proto, že se hodně lidí bojí posílat e-maily.

    A přitom existuje jednoduchý „fígl“ jak dělat e-mail marketing jako ti nejlepší partneři a přitom „neotravovat“ lidi každý den s novou affiliate nabídkou.
  5. místo: Vlastní webináře, offline propagace, atd

    Tyto techniky získaly málo hlasů. Zorganizovat vlastní webinář není nic snadného. Ale výsledky to umí přinášet velmi zajímavé.

    Offline propagace dává smysl například u dražších produktů. Také to není běžná technika. Ale prodávat u kafe je taky velmi efektivní. 😉

Co je pro vás při výběru programu nejzásadnější?

Zkrátka podle čeho se partneři rozhodují, co budou propagovat?

Průzkum affiliate marketingu co rozhoduje při zapojení do programu

Konverze celého programu to jasně vyhrála.

Partneři si zkrátka velmi dobře uvědomují, že pro úspěch je důležitý vlastní marketing inzerenta. Jejich hlavním úkolem je přivádět návštěvnost.

Pokud ji ale inzerent nedokáže zkonvertovat, tak to nebude fungovat.

Co by vám nejvíce pomohlo v aff. marketingu?

Pro mě asi největší překvapení z tohoto průzkumu affiliate marketingu. Podle odpovědí cca 150 lidí, nejsou peníze problém. 😱 A většina lidí by opět uvítala vedení a praktické návody.

Snad jenom hotový obsah (články a e-maily) stojí za zmínku. Což na druhou stranu docela chápu.

Průzkum affiliate marketingu co by vám nejvíce pomohlo

💡Tip: Víte, že k Affiliate Výzvě můžete získat i obsahovou knihovnu (40 článků, 40 e-mailů a 5 e-booků). Knihovnu v hodnotě 19 980 Kč získávají všichni účastníci na 3 měsíce zdarma.