Reklamní materiály

Podle množství a kvality reklamních materiálů bezpečně poznáte funkční a kvalitní affiliate program.

Čím více a čím aktuálnější reklamní materiály v programu jsou, tím lépe šlape.

Je jasné, že se o něj někdo aktivně stará. Což je možné pouze v případě, že to funguje a dává to manažerovi i inzerentovi smysl.

Reklamní materiály připravuje právě inzerent. Často ve spolupráci s affiliate manažerem.

Partneři je pak můžou používat při své propagaci.

Jaké máme reklamní materiály

Reklamní bannery

To je úplný základ, který má většina affiliate programů. Jsou často ve většině používaných rozměrů pro reklamní systémy Adwords, Sklik a Facebook ads.

V programech je většinou najdete jako iframe pro vložení na web a také jako klasické obrázkové soubory.

Autentické (amatérské) obrázky produktů

Tohle už tolik programů nenabízí. Když už, tak to mají programy, které mají fyzcké produkty a často je i dávají k dispozici na recenzi.

Autentické fotografie jsou právě super do takových recenzí. Jen si dejte pozor, ať obrázky a fotografie, které vypadají autenticky nejsou na všech článcích na celém internetu.

Vždy je lepší si udělat vlastní fotografie s produktem.

Videa

Různá vide volně k použití nabízí ještě měně programů. Můžou to být různé trialy, reference.

Můžete se setkat přímo se soubory videí, kterou jsou určeny k tomu, abyste je nahráli na vlastní You Tube, nebo třeba použili v reklamě na Facebooku.

Nebo druhou možností jsou videa už od inzerenta nahraná na You Tube, které potom můžete vkládat do svých článků a recenzí.

Textové materiály

Velkou skupinou reklamních materiálů, které partnerům usnadňují práci jsou různé textové materiály. Mezi ně můžou patřit:

  • texty reklam a inzerátů
  • texty e-mailů
  • texty článků a recenzí
  • rozhovory
  • popisky produktů

Tohle vytvořit zabere hodně času. A manažeři a inzerenti to často nechtějí řešit.

Je ale fér říct, že často oprávněně. Protože spousta partnerů s těmito materiály pracuje blbě.

Vzorové texty používají často přesně tak jak je dostanou a často na nich nic nezmění a pošlou je do světa tak jak je mají připravené v affiliate programech.

Což je obrovská chyba, protože lidi potom ten samý e-mail, reklamu, článek vidí na několika místech a ztrácejí důvěru.

Jen málo partnerů si dá tu práci, aby vytvořili vlastní texty. A ty vzorové použili jenom pro inspiraci.

XML feed

Mezi povinnou výbavu u e-shopových affiliate programů rozhodně patří XML feed, který využívají především partneři, kteří mají katalogové weby.

Pomocí XML feedu si naimportují produkty na své weby už rovnou s jejich affiliate odkazem.

Obrovsky to šetří čas.

Nebo spíš propagace pomocí katalogů e-shopů, které mají často tisíce polože moc jiným způsobem neuděláte.

Vlastní reklamní materiály

Pokud to s propagací myslíte vážně, tak je ale úplně nejlepší si dělat vlastní reklamní materiály. Vlastní bannery, vlastní obrázky.

Asi není pochyb o tom, že je to mnohem více důvěryhodné a originální, než když použijete stejný obrázek jako 10 vašich konkurentů. 😉

Autentické obrázky ocení každý inzerent, zákazník, ale i Google. I on miluje originální a autentické fotografie a použití stejné fotky u několika článků může klidně být známka něčeho nedobrého.

Často se také můžete v obchodních podmínkách s bodem, kde se píše, že partneři nesmějí měnit reklamní materiály, které dostali k dispozici.

To se tam dává, aby se ochránil brand a vizuál značky inzerenta. Pokud chcete udělat nějaké změny, tak potom napišete affiliate manažerovi.

A také se můžete setkat i s tím, že reklamní materiály, fotky produktů, apod si můžete libovolně stáhnout na webu inzerenta.

Photo of author

Autor

Dušan Souček

Affiliate manažer, partner, autor Affiliate Výzvy. Affilem se zabývám od roku 2013, spravuji jeden z největších affiliate programů v e-learningu a mám několik affiliate webů.

Napsat komentář