Subpartner, nebo taky subaffilák má stejná práva a povinnosti jako každý jiný affiliate parner.
Jediný rozdíl je v tom, že subpartnera přivedl do affiliate programu jiný affiák.
Některé affiliate programy nabízejí možnost zvát i další subpartnery.
Takže pokud propaguje takový program, tak můžete pozvat své kamarády affiláky.
Budete je mít zaregistrovaný pod sebe.
✅ Budou to vaši subpartneři a vy budete mít provizi z toho co si oni sami vydělají.
Trošku to připomíná MLM, ale není to MLM.
- MLM má většinou hned několik struktur.
- Ale affiliate program s možností zvát své subpartnery mají často jenom jednu úroveň.
Dvě úrovní subpartnerů jsem viděl snad jenom jednou.
Viděl jsem teda i několik pokusů o více úrovňové affiliate subpartnerství, ale nikdy to dlouho nefungovalo.
Osobní zkušenost
Sám jsem několikrát využil možnost pozvat affiliate partnery do programů a zařadit je pod sebe. Ale nikdy z toho nebyl žádný velký výkon.
Subprovize je totiž většinou velmi malá.
I kdyby to bylo atraktivních 10 % z provize partnera.
Tak počítejte:
- Třeba když bude základní provize 10 % a průměrná výše objednávky je 1.000 Kč.
- Tak rychlým výpočtem zjistíte, že běžná affiliate provize je 100 Kč a provize ze subpartnerských konverzí je 10 Kč.
- To není mnoho a mě se to většinou nevyplatilo.
Respektive čas, který jsem s tím strávil bych určitě mohl využít efektivněji.
Na druhou stranu…
Provize ze všech partnerů, kteří se zaregistrují je atraktivní.
A musím zase uznat, že tento prvek nám v mnoha programech pomohl mnohem rychleji nastartovat celý affiliate program.
Závěr
Subpartnerství využívám.
Jako partner zvu další partnery, ale není to něco na čem by mé projekty stály. Když z toho něco bude, tak je to jenom k dobru.
Za inzerenty je určitě na zvážení subpartnerství zavést minimálně na začátku. Jen to chce dobře propočítat, abyste s tím byly dlouhodobě v pohodě.