Subpartner

Subpartner, nebo taky subaffilák má stejná práva a povinnosti jako každý jiný affiliate parner

Jediný rozdíl je v tom, že subpartnera přivedl do affiliate programu jiný affiák. 

Některé affiliate programy nabízejí možnost zvát i další subpartnery. 

Takže pokud propaguje takový program, tak můžete pozvat své kamarády affiláky. 

Budete je mít zaregistrovaný pod sebe. 

✅ Budou to vaši subpartneři a vy budete mít provizi z toho co si oni sami vydělají.

Trošku to připomíná MLM, ale není to MLM. 

  • MLM má většinou hned několik struktur.
  • Ale affiliate program s možností zvát své subpartnery mají často jenom jednu úroveň. 

Dvě úrovní subpartnerů jsem viděl snad jenom jednou. 

Viděl jsem teda i několik pokusů o více úrovňové affiliate subpartnerství, ale nikdy to dlouho nefungovalo. 

Osobní zkušenost

Sám jsem několikrát využil možnost pozvat affiliate partnery do programů a zařadit je pod sebe. Ale nikdy z toho nebyl žádný velký výkon. 

Subprovize je totiž většinou velmi malá. 

I kdyby to bylo atraktivních 10 % z provize partnera. 

Tak počítejte:

  • Třeba když bude základní provize 10 % a průměrná výše objednávky je 1.000 Kč. 
  • Tak rychlým výpočtem zjistíte, že běžná affiliate provize je 100 Kč a provize ze subpartnerských konverzí je 10 Kč. 
  • To není mnoho a mě se to většinou nevyplatilo. 

Respektive čas, který jsem s tím strávil bych určitě mohl využít efektivněji. 

Na druhou stranu…

Provize ze všech partnerů, kteří se zaregistrují je atraktivní. 

A musím zase uznat, že tento prvek nám v mnoha programech pomohl mnohem rychleji nastartovat celý affiliate program. 

Závěr

Subpartnerství využívám. 

Jako partner zvu další partnery, ale není to něco na čem by mé projekty stály. Když z toho něco bude, tak je to jenom k dobru. 

Za inzerenty je určitě na zvážení subpartnerství zavést minimálně na začátku. Jen to chce dobře propočítat, abyste s tím byly dlouhodobě v pohodě.