Co je konverzní poměr

Konverzní poměr je ukazatel (metrika) například úspěšnosti nákupu. Nejčastěji se s konverzním poměrem můžeme setkat u e-shopů, kde konverzní poměr vyjadřuje procentuální úspěšnost nákupu. Stejně tak může ale konverzní poměr značit úspěšnost odeslání formuláře nebo například PPC reklamy. Díky konverznímu poměru jasně vidíte, jak se vám v dané oblasti daří a můžete přímo reagovat, třeba upravit strategii.

Jak se měří konverzní poměr?

Konverzní poměr se počítá jako počet konverzí vydělený počtem návštěv. Běžný konverzní poměr pro e-shop je okolo 3 %, ale může být i výrazně vyšší. Naopak pokud je nižší, je pravděpodobně něco špatně. Konverze pomůže zvýšit například kvalitní UX, SEO optimalizace a podobně. Většinou se to povede o desítky %, ojediněle o jednotky procent – v celkovém objemu transakcí je ale jakékoli zlepšení konverzního poměru znát.

Další výrazy z affiliate marketingu: