Linkbuilding a techniky získávání zpětných odkazů [ukázka]

Neexistuje úspěšný affiliate web, bez masivního portfolia zpětných odkazů.

Odkazy, které vedou na váš web rozhodují o tom jak vysoko se bude web zobrazovat ve vyhledávání.

Pokud chcete, aby se vaše recenze, články, srovnání a další texty zobrazovaly vysoko ve vyhledání, tak řešení je snadné.

Dělejte linkbuilding.

✅ V článku vám ukážeme reálný příklad jak získávat zpětné odkazy a jaké nám to přineslo výsledky.

Co to je linkbuilding

Co to je linkbuilding?

Jde o strategické budování zpětných odkazů na váš web.

Příklad:

Napíšete článek o tom jak na SEO a potom na něj uděláte několik odkazů.

  • Z webů, které také píšou SEO.
  • Z vašich článků, kde to dává obsahově smysl.

Druhá varianta se jmenuje „interní prolinkování“ a asi pro vás nebude větší problém najít u vás na webu relevantní články a tam přidat odkazy na nový článek.

Větší výzva bude získat zpětné odkazy z jiných webů.

To už tak snadné být nemusí.

A možná právě proto, to spousta lidí nedělá.

Proč dělat linkbuilding?

✅ Protože chcete aby se váš web zobrazoval na klíčový slova vysoko ve výsledcích vyhledávání.

Nebo minimálně aby byl před konkurencí.

Ok, v tom tedy máme jasno.

Ale pojďme trošku víc do hloubky!

linkbuilding a síla domény podle Ahrefs

Tohle je obrázek výsledků vyhledávání na googlu, kdy si nainstalujete doplněk Ahrefs SEO toolbar.

Ahrefs je špičkový nástroj, který dokáže měřit spoustu užitečných dat. Patří mezi nejoblíbenější nástroje u affiláků po celém světě.

Zpět k obrázku.

Teď nás zajímají 2 údaje.

  • DR (domain ranking) = kvalita domény
  • BL (back links) = počet zpětných odkazků

Počet zpětných odkazů je jasný.

Právě počet zpětných odkazů ovlivňuje kvalitu domény. Tedy číslo DR.

Nutno podotknout, že tuto metriku si vymyslel sám Ahrefs.

No…

A právě weby, který mají vysoký DR se zobrazují vysoko ve vyhledávání.

A vysoký DR mají weby, na které vede hodně zpětných odkazů.

Jak dělat linkbuilding

Hlavně přirozeně!

Něco vám prozradím.

❌ Google nemá rád linkbuilding.

A linkbuildery taky ne!

Proč?

Protože Google chce zobrazovat ve výsledcích vyhledávání kvalitní weby.

A jedna z metrik podle které pozná kvalitní web je právě počet zpětných odkazů na web.

➡️ Google totiž logicky předpokládá, že když je na webu kvalitní obsah, tak na něj budou i ostatní weby rádi odkazovat. Takže když vidí nějaký web, na který se hodně odkazuje, tak předpokládá, že web je kvalitní a upřednostní jej ve výsledcích vyhledávání.

Tohle samozřejmě vědí i marketéři a trošku mu do toho hodili vidle!

✅ Nejlepší je, kdy na váš web ostatní weby odkazují především proto, že je tam kvalitní obsah

❌ Ne proto, že je o to někdo požádal. 😉

Jenže…

Tahle přirozená cesta trvá dlouho!

A kdo dnes chce čekat.

Speciálně affiliate partneři, kteří budují své weby chtějí všechno hned!

  • Návštěvnost hned!
  • Zpětné odkazy hned!
  • Konverze a provize hned!

A tak si marketéři vymysleli disciplínu, které se říká linkbuilding.

Není to ale vůbec nic špatného, pokud se to dělá normálně, přirozeně.

Zkrátka jen jdeme tomu štěstíčku (návštěvnosti a konverzím) trošku naproti.

5 způsobů jak získávat zpětné odkazy

Existuje spousta způsobů jak získávat zpětné odkazy.

Některé jsou více kreativní, některé méně.

Některé fungují lépe, některé hůře.

Většinou je to ale vždy o nějakém vyjednávání a komunikaci.

Výměna

Web A se domluví s webem B, že udělají výměnu odkazů.

  • Majitel webu A se podívá na web B a najde tam článek, kde by mu dávalo smysl mít odkaz na jeho článek.
  • Návrh pošle majiteli webu B. Ten souhlasí a podívá se na web A a napíše majiteli, kde chce mít odkaz na oplátku zase on.

✅ Je to zkrátka odkaz za odkaz.

Není výjimkou, že se výměny dělají mezi více weby najednou.

Většina lidí, kteří staví affiliate weby a dělají linkbuilding mají webů několik a nabízejí tak mnohem kreativnější výměny.

Nákupem

Najdete si web z kterého byste chtěli získat odkaz.

Oslovíte jeho majitele a pošlete mu svoji poptávku na zpětný odkaz.

V tomto případě za umístění odkazu jednoduše zaplatíte. Cena se bude odvíjet od kvality domény a často i zkušenosti majitele webu.

Nebojte se investovat do zpětných odkazů.

Rád říkám, že stejnou částku, kterou věnujete do tvorby obsahu, byste měli věnovat i do budování zpětných odkazů.

Guest post

Moje oblíbená metoda získávní zpětných odkazů.

✅ Najdete si kvalitní web a nabídnete mu, že pro něj napíšete článek.

Jako odměnu za napsání článku se domluvíte na umístění zpětných odkazů právě do toho guest postu.

S tímto většinou weby ochotně souhlasí, protože to pro ně je nový obsah, za který nemusí platit.

A vy (autoři guest postů) máte šanci si článek detailně vyladit aby přesně podpořil ty klíčový slova, který potřebujete.

Komentáře na blogu

Hodně blogů nabízí možnost přidávání komentářů do kterých můžete vložit odkaz na svůj web.

Je potřeba aby komentář byl ale opravdu hodnotný a odkaz dával smysl.

Jinak to bude obyčejné spamování v komentářích.

Tyto diskuzní komentáře jsou označeny parametry „ugc“, což může, ale také nemusí snižovat jejich váhu.

Každopádně komentování zabírá hodně času a nikdy se mi nepodařilo dostat pomocí komentářů svůj článek výš ve výsledcích vyhledávání.

To neplatí o metodách výše.

S guest posty a nákupy odkazů máme jiné poměrně jasné výsledky.

Viz video ukázka získání zpětných odkazů.

Rozhovor

Rozhovor je rozhovor. Zajímavý a atraktivní obsah na web.

Já se chci spíš zamyslet nad tou psychologií, která stojí za tím, že díky rozhovorům získáte velmi kvalitní zpětné odkazy.

Co myslíte?

Když s vámi někdo udělá třeba rozhovor o affiliate marketingu.

Pochlubíte se s ním?

Přidáte odkazy na svůj web a možná ještě někam jinam?

To si pište, že ano!

❓Získá web, který s vámi dělal rozhovor kvalitní odkazy „zadarmo“.

To si pište, že získá. A nejlepší na tom je, že si o ně vůbec nemusel říkat.

Zkrátka každý se rád pochlubí.

Mimochodem na těchto ego-chlubící faktorech stojí celá řada dalších linkbuildingových strategií.

Malá ukázka získávání zpětných odkazů

Ve videu můžete vidět jak jsme postupovali při získávání zpětných odkazů pro náš článek Jak se naučit španělsky.

Mimochodem…

✅ Tato ukázka je video z 8. modulu Affiliate Výzvy o linkbuildingu.

Článek se po pár týdnech už stabilně usadil na první stránce ve vyhledávání a začíná získávat první návštěvnost.

A brzy přijdou i první konverze. 😉

Tady je screen z Google Search Console právě na tento článek.

Zpětné odkazy jsem začaly získávat někdy na začátku června.

Výsledky článku po získání zpětných odkazů.

Na co si dát pozor při linkbuildingu

Na odkazy z pochybných webů.

Na odkazy z webů, které jsou poseté PR články, nebo jiným reklamním balastem.

Držte se selského rozumu a budujte zpětné odkazy hlavně normálně.

Pár technických rad na závěr!

➡️ Budujte zpětné odkaz z webů, které mají větší DR (domain ranking) než vaše doména. Je to samozřejmě trošku náročnější.

Dejte si pozor na anchor link. To je samotný text pod kterým se skrývá odkaz.

Příklad:

Chci ve výsledcích vyhledávání posílit náš článek o wordpress pluginech pro affiliate marketing.

❌ Tak bych na něm určitě neměl odkazovat přes text „klikněte zde“.

Nebo jiné CTA výzvy, které se často dělají.

➡️ Odkazy ideálně dávejte pod klíčová slova, které na první pohled jasně říkají kam odkaz vede.

Přesně jak tomu je o pár vět výše. 😉

✅ Linkbuildingu je věnován celý 8. modul v Affiliate Výzvě.