Články, které generují konverze

Poslední aktualizace:

Určitě je vám jasný, že musíte na svůj affiliate web tvořit neustále nový obsah.

Jenže jaký články psát, aby to fungovalo a texty vám přiváděly konverze?

Upřímně, pokud nevíte jaké texty psát, tak jste pravděpodobně neudělali dobrý průzkum a nevybrali jste si správnou affiliate niku.

O tom ale tenhle článek není.

V tomto článku vám prozradíme ty nejdůležitější druhy článků, které přivádějí placené konverze.

Takže to bude trošku o psychologii prodeje, cestě zákazníka a fázích prodeje. A hlavně si ukážeme příklady konverzních textů.

Texty, které prodávají

Všechno začíná detailním průzkumem a nalezením klíčových slov, které přivádějí koupěchtivou návštěvnost.

Můžeme tomu klidně říkat money making Analýza klíčových slov.

Jaký to jsou klíčový slova?

Když budeme vycházet ze strategie See Think Do Care, tak jsou to ty klíčový slova, který lidé hledají během nákupní fáze DO.

  • recenze produktu XY
  • zkušenosti s produktem XY
  • nejlepší produkty XY
  • podobné produkty jako XY
  • test produktu XY
  • sleva na produkt XY
  • jak funguje produkt XY
  • jak vybrat produkt XY

Takže váš redakční plán by měl obsahovat spoustu článků, které budou pokrývat tento druh klíčových slov.

Podívejte se na video, kde uvidíte ukázku jak tyto články pracují za vás (čti prodávají a přivádějí konverze).

Redakční plán každého úspěšného affiliate webu by měl zahrnovat spoustu takovýchto článků, které přivádějí konverze.

  • recenze produktů, kde poskytujete lidem užitečné informace, aby se dokázali správně rozhodnout jestli produkt koupí, nebo ne.
  • srovnání a žebříčky produktů, kde pomáháte lidem vybrat si ten nejlepší možný produkt, který jim bude vyhovovat.
  • návody (how to články), kde pomáháte návštěvníkům najít ideální řešení jejich problému.

Je dobré si tady uvědomit, že na web patří články, které přivádějí návštěvnost a cílí na vyhledávaná klíčová slova.

Taky tam patří různé free články, které nic neprodávají a jenom inspirují, nebo baví.

Ale pokud chcete, aby váš web vydělával na affiliate marketingu, tak tam musíte psát i tyto články, které reálně přivádějí konverze.

Vlastnosti konverzního obsahu

Než se vrhneme na popis a ukázky konkrétních konverzních článků, tak se podívejme na klíčové vlastnosti.

Prolínají se ve všech článcích a jsou naprosto zásadní pro úspěch.

Data

Autenticita a osobitost je určitě něco na čem všechny prodejní texty stojí. Je ale dobré se opírat o data. A do článků dodat informace, které se lidé chtějí dozvědět.

Pokud znáte svoji cílovou skupinu, tak to většinou dokážete podchytit i bez složitých technických analýz.

Já ale nerad nechávám věci náhodě a vždy si před psaním každé recenze dělám i průzkum konkurenčních článků a analýzu klíčových slov k tématu recenze.

Příklad: Kdybych například připravoval článek na téma „nejlepší koloběžky“, tak už rychlý kuk na související vyhledávání na Google mi napoví, že v článku musí být:

  • nejlepší elektrická koloběžka
  • nejlepší koloběžky freestyle
  • nelepší skládací koloběžka

Vidíte, ta datová analýza není zas tak složitá a ve finále to dává perfektní smysl.

Stručnost a jasnost

Když někdo hledá recenze, nebo nejlepší produkty, tak jde nakupovat a nechce si číst zdlouhavé pohádky, nebo příběhy.

Chce jasné, stručné a rychlé srovnání. Takže perfektně tady fungují nejrůznější tabulky, kde porovnáváte vlastnosti.

Lidi jsou připravený jít nakupovat a často jenom potřebují ubezpečení, že dělají dobře. Chtějí si rychle přečíst vaše zkušenosti a udělat si jasný závěr.

A nejlépe taky prokliknout odkaz a udělat objednávku. 😉

Důvěra

Na tom co celé stojí. Čtenáři poznají jestli doporučujete něco s čím máte zkušenost, nebo o tom píšete jenom, abyste získali provizi.

Proto abyste získali provizi nemusíte a ani byste neměli, produkt slepě vychvalovat. Upřímná zpětná vazba je to co prodává.

Ideální samozřejmě je, když máte s produktem osobní zkušenost a dokážete do do vašich článků dostat.

Recenze produktů, které jste nikdy neviděli a píšete je pouze na základě posbíraných dat z internetu jsou sice taky možné, ale trend a aktualizace Google jasně naznačují jaký směr má budoucnost.

A ten správný směr jsou upřímné a autentické recenze.

Hodně affiliate programů vám rádi pošlou produkty z e-shopů na otestování. Nebojte se to pořádně prozkoumat a pak to všechno v článku zmínit.

Takové testování je občas i docela zábava. Třeba jako tady, kdy z toho chia pudinku fakt nebyl chia pudink, ale něco úplně jinýho. 🤪

Výzva k akci

Bez jasné výzvy k akci toho na internetu moc neprodáte.

Zatímco reklamní banner v informačních článcích působit jako pěst na oko (ikdyž bude přivádět bude), tak recenzní článek bez jasného stručného CTA (call to action) bude spíš takový záhadný bezhlavý rytíř.

Nebojte se prodávat, jasně vyzvat ke koupi produktu, který recenzujete.

Výrazné tlačítko s jasným textem a affiliate odkazem je absolutní základ každé produktové recenze, nebo srovnání.

Text na tlačítku je samotná marketingový věda a je dobré to různě testovat a měřit.

Na obrázku můžete vidět počet kliků a reálných konverzí z CTA prvku v recenzním článku.

  • Modré tlačítko má 167 kliknutí ale pouze 1 konverzi
  • Červený text má 2x méně kliknutí, ale 8x více konverzí.

Toto je ukázka z prezentace na našem online vysílání o affilu.

Základní druhy affiliate článků

Už léta patří mezi nejtypičtější affiliate články právě různé recenze, srovnání, žebříčky, katalogy, nebo třeba nákupní průvodce.

Docela bezpečně podle tohoto obsahu poznáte obsahový affiliate web.

Produktové recenze

Je to nejpřirozenější způsob jak propagovat produkty. Takže produktové recenze často tvoří obsahový základ affiliate webů.

Tyto články cílí na slovní spojení:

  • recenze „název produktu“
  • zkušenosti s „název produktu“

Takže, abych si udělal trošku reklamu, tak u nás se můžete setkat například s článkem, který cílí na webhosting Wedos recenze.

Co by taková správná produktová recenze měla obsahovat?

1. Autentické texty

Když se podíváte na spoustu affiliate recenzí, tak jsou to jenom takové „lepší popisky“ z e-shopu.

Ono to občas (zatím) stačí, abyste se dostali do popředí vyhledávačů a získali návštěvnost. Ale velká přidaná hodnota pro čtenáře v tom není.

Pište recenze tak, aby to lidem opravdu pomáhalo a po přečtení získali další informace, které jim pomůžou se rozhodnout.

Sdílejte otevřeně svoje zkušenosti. Ať už pozitivní, nebo negativní. To je nejlepší cesta jak si získat důvěru vašich čtenářů.

2. Jasný a autoritativní úvod

Úvod je nejdůležitější část článku. Tam se rozhoduje, jestli mu návštěvník bude, nebo nebude věnovat pozornost.

  • Oslovte motivy čtenáře a řekněte mu, co se ve vaší recenzi dozví.
  • Napište do úvodu, co vás opravňuje recenzovat tento produkt.
  • Předejte tam váš závěr. Doporučujete produkt, nebo nedoporučujete? Řekněte to hned na začátku! Čtenáři chtějí hned vědět jestli to za to stojí, nebo ne.

A taky dejte hned do úvodu affiliate odkaz na produkt. Ne každý si bude číst dlouhou recenzi. Někdo chce vidět závěr a jít objednávat.

3. Videa a fotografie

Chcete se odlišit? Přidejte do recenzí vlastní fotografie s produktem. Nestyďte se a neskrývejte se.

Lidi kupují od lidí, ne od anonymních recenzentů.

4. Popište proces a přínosy

Testujete produkty?

Tak popište jak je testujete, jak je používáte, co s nimi děláte, atd. Dělejte si fotky z celého procesu, nebo o tom natočte video.

❌ Nepopisujte vlastnosti. To jsou pouze ty „lepší popisky“

✅ Popisujte přínosy a jak se je užíváte. Nebo neužíváte.

Příklad:

Mohl jsem klidně napsat: Tento produkt má 5 různých příchutí: Jahodovou, malinovou, piña coladu, bla, bla, bla…

Děkuji za informaci a co má být?

Čtenář chce vědět jaké to má příchutě, ale více ho zajímá jak vám to chutnalo.

Rozeberte jednotlivé vlastnosti, které lidé najdou v e-shopu a dejte k nim svůj závěr a jak to doopravdy funguje v praxi.

5. Závěr

Vaše recenze by měla mít jasný závěr. Jestli produkt doporučujete, nebo nedoporučujete. A hlavně proč jste k takovému závěru došli.

Případně můžete dopsat, komu produkt doporučujete a komu naopak ne.

6. Další možnosti

Další prvky které by měla kvalitní produktová recenze mít můžou být:

  • výhody a nevýhody
  • alternativy, případně srovnání s ostatními produkty
  • FAQ, aneb nejčastější dotazy

Také můžete přidat zkušenost se samotnou objednávkou. Informaci o tom, jestli e-shop poskytuje nějaké slevy, jaká je cena dopravy, atd.

Dejte si pozor na Google

Chcete, aby se vaše recenze zobrazovali na prvních místech na Google? Kdo by nechtěl, že. 😉

Google jde po nekvalitních „recenzních“ affiliate webech a vydává jeden update týkající se recenzí za druhým.

Určitě si projděte všechny updaty. Jsou v nich velmi užitečné informace.

Srovnání a žebříčky

Jeden z mých nejoblíbenějších affiliate obsahů. Jeho výroba je totiž poměrně jednoduchá. Chystá se na hlavní money making klíčová slova.

Příklady nadpisů vám určitě napoví:

  • [počet] nejlepších [název produktu] pro [cílová skupina]
    7 nejlepších koloběžek pro děti
  • Nejlepší [název produktu] v roce [aktuální rok]
    Nejlepší zahradní grily v roce 2022
  • [počet] nejlepších [název produktu] na [potřeba cílové skupiny]
    10 nejlepších doplňků stravy na zlepšení paměti

Příkladů bysme určitě našli ještě víc.

Princip je vždycky stejný. Jsou to články, které nabízejí určitý seznam produktů. Ať už to jsou.

  • srovnání nejlepších produktů
  • přehled doporučených aplikací pro affiliate marketing 😉
  • typy na dárky, ubytování, zážitky, apod.

Samozřejmě se nabízí otázka. Jak poznám nejlepší produkty. Nebo spíš, jak víme, že jsou nejlepší.

Upřímně… to nikdo neví, pro každého je nejlepší jiný produkty. Pro nás je zásadní že klíčový slovní fráze „nejlepší XY“ hledají zákazníci, kteří chtějí ten produkt koupit.

Pojďme se podívat, co by tyto články měli obsahovat.

1. tabulky

Nejrůznější tabulky a srovnání parametrů jsou velmi oblíbeným a na výrobu poměrně jednoduchý způsob jak do těchto článků dodat přesně to, co uživatelé potřebují vidět.

Příklad 1

Tady můžete vidět příklad tabulky s hodnocením jednotlivých služeb. V tomto případě online kurzů angličtiny.

zdroj: arecenze.cz

Příklad 2

Druhý příklad je jednoduchá tabulka s parametry služeb, které se doporučují v článku.

zdroj: websiteplanet.cz

Tabulky jsou poměrně snadné a rychlé na výrobu a poskytují čtenáři rychlý přehled a srovnání služeb. Tedy přesně to, co hledá.

2. proč jste vybrali tyto produkty

Když říkáte, že je něco nejlepší, tak byste měli také napsat proč je to nejlepší.

Není třeba z toho ale dělat vědu. Bohatě stačí, když napíšete, že je to váš osobní názor.

3. nákupní rádce

Když se nad tím opět zamyslíte očima cílového zákazníka. Tak, když někdo hledá „nejlepší produkty“, tak ho určitě bude zajímat jak vybrat takové nejlepší produkty.

Nebo na co si dát pozor při výběru.

Takže nejrůznější návodný texty dávají tady perfektní smysl.

4. mini recenze

Kromě srovnávacích tabulek, návodů a dalších pomocníků by tyto žebříčky měly obsahovat i recenze jednotlivých produktů.

Čtenář tady neočekává detailní analýzu jako u jedno produktových recenzí, ale základní informace a zkušenosti je určitě dobré předat.

Perfektně sem zapadají i rychlé přehledy VÝHODY / NEVÝHODY.

Žebříčky jsou hodně efektivní druh obsahu. Vede návštěvníka do více e-shopů, takže máte větší pravděpodobnost na získání konverze.

A díky tomu také dokážete rankovat (dostat se na Google) na mnohem více klíčových slov, než u jedno produktový recenzí.

Na druhou stranu, tohle z nich dělá poměrně hodně konkurenční články. A dostat se na klíčový slova vysoko je občas hodně náročný.

Už jsme to trošku nakousli v předchozím bodu.

Právě různé návody jak něco vybrat jsou skvělý konverzní obsah.

Příklad:

  • Jak vybrat nejkvalitnější dietu,
  • jak vybrat tablety do myčky
  • a nebo třeba jak vybrat televizi

Podívejme se na poslední příklad detailněji.

Takhle vypadá druhá pozice na Google na klíčový slovní spojení „jak vybrat televizi“.

Datovým pohledem přes Ahrefs můžeme vidět, že tenhle článek:

  • má návštěvnost 2.000 měsíčně
  • vede na něj 81 zpětných odkazů
  • a zobrazuje se na neskutečných 885 klíčových slov

A když jsem jej dal do našeho počitadla znaků, tak mi vypadlo, že jenom obsah, bez komentářů má:

  • 139 725 znaků
  • 21 931 slov
  • 77,63 normostran

Už chápete, co to znamená, když se říká, že „obsah je král“. V obsahovém affiliate marketingu to platí dvojnásob.

Pokud začínáte propadat panice, tak nemusíte.

Ne všechny obory jsou tak konkurenční jako elektronika. Právě naopak, je tady celá řada zajímavých affiliate příležitostí.

Kombinace

Právě různé průvodce, check listy, nákupní rádce jsou skvělým doplňkem recenzí i srovnávacích článků.

Kombinacím se meze nekladou a když dodržíte hlavní klíčový vlastnosti (najdete výše v textu), tak to vždy bude fungovat.

Není výjimkou, že konverzní články mají několik kilometrů textu a najdete tam opravdu úplně všechno.

Čtenáři většinou nečtou celou recenzi, ale najdou si tu podstatnou informaci pro ně a podle ní se rozhodnou jestli vám nadělí konverzi, nebo ne. 😉

Další alternativy konverzního obsahu

Pokud budete vycházet ze základního poznatku, že tvoříte obsah, který chtějí lidé číst, když se rozhodují o nákupu, tak určitě najdete celou řadu dalších nápadů.

Tady jsou některé další příklady.

Srovnávací články

Teď myslím, obsah v kterém porovnáváte produkt A proti produktu B.

Příkladem může být náš článek EasyLingo vs. Duolingo

To je obsah, kterým cílíme na uživatele DuoLinga, což je vyhledávaná aplikace na angličtinu zdarma.

Naším cílem je tam ale představit a ukázat alternativu v podobné, ale placené aplikaci EasyLingo, kterou propagujeme a z které máme provizi 30 %.

Příkladem může být náš článek Easy Lingo vs. Duolingu.

Případové studie

Trošku vyšší stupeň recenzí jsou případové studie, kde jdete mnohem víc do hloubky a popisujete stav před a po.

Případová studie je tedy popis nějaké cesty, kterou jste díky produktu, který nabízíte ušli. Spíše se to hodí do techničtějších oborů (marketing, apod)

Příkladem může být naše případová studie:

E-book a e-mail marketing

Tohle funguje. Klidně by se dalo říct, že e-mail marketing v čele s obsahovým magnetem, jako je třeba e-book je obsah z webu servírovaný přímo do osobních e-mailových schránek vašich sledujících.

Tohle je ukázka z prezentace našeho online vysílání o affilu, kde můžete vidět jaký výkon má e-mail marketing a e-book.

Jedná se o free konverze (registrace do dema placené služby)

E-mail marketing je ale širší téma a to si rozebereme v nějakém jiném článku.

Jak pomocí obsahu rychle vydělávat?

Chcete, nebo potřebujete začít vydělávat na obsahu rychle?

Moje závěrečná rada zní.

✅ Zaměřte se na málo konkurenční, a přesto vyhledávaná klíčová slova.

❌ Prát se o pozice v klíčových slovech, kde je velká konkurence je na dlouho.

Možná je tam menší potenciál na zisk, protože hledanost nebude tak velká. Ale lepší malý zisk rychle, než velký v nedohlednu.

A kdo říká, že takových příležitostí není hodně? Každý obor se vyvíjí a objevují se neustále nový klíčový slova, která mají potenciál vydělávat.

Vaším úkolem je najít klíčová slova ve stylu:

  • recenze „název produktu“
  • zkušenosti s „název produktu“

Na která necílí konkurence. A nebo je ji jenom málo. Tam je příležitost.

Někdy se na tuto problematiku podíváme víc do hloubky.

Photo of author

Autor

Dušan Souček

Affiliate manažer, partner a autor Affiliate Výzvy. Affil mě baví už celou řadu let. Aktivně spravuji několik affiliate programů a tvořím affil weby.

Napsat komentář