Affiliate web ve zkutečnosti neexistuje.
Je to jenom termín, který používají sami affiláci, nebo affiliate manažeři.
Většina lidí, kteří přijdou na váš „affiliate web“ nikdy nic takového neslyšela a ani to nikdy nebudou potřebovat slyšet.
Já rád říkám, že existují pouze kvalitní weby které jsou pro lidi užitečné a nabízejí odpovědi na to co na internetu hledají.
A potom jsou tady všechny ostatní weby. 😉
Pokud mluvíme o úspěšném affiliate webu, tak mám na mysli ten první příklad.
Affiliate weby MUSÍ lidem pomáhat, nabízet obsah (články a videa), který pomůžou lidem vyřešit jejich problémy a odpoví na jejich otázky a klíčový slova, která zadávají do vyhledávačů.
Proto byste měli mít na svém affiliate webu články s návody, inspirace, tipy, průvodce.
Je to neprodejní obsah, který pomáhá lidem.
TIP: Na tyto how to články se potom i velmi dobře dělá linkbuilding.
Affiliate weby ale jejich majitelé staví především pro to, aby z nich měli zisk.
Proto by na affiliate webech neměl chybět především obsah, které generuje provize. Mezi takový obsah patří především:
- produktové recenze
- srovnání produkty
- alternativy k produktům
- žebříčky nejlepších produktů
- nákupní průvodce (jak něco vybrat)
Často se právě neprodejní a prodejní obsah spolu může krásně kombinovat.
TIP: V Affiliate Výzvě najdete šablony na tvorbu článků, které přivádějí konverze.
Kdybych to tedy měl shrnout, tak affiliate web, je takový web, který přináší návštěvník užitek a rádi se na něj vrací, protože tam najdou kvalitní informace.
A zároveň majiteli přináší provize, které získává na základě konverzních článků.
Mluvíme tak spíše o obsahovém webu, než o affiliate webu. Forem a projektů jak vydělávat pomocí affilu je ale mnohem víc. Tady je 6 příkladů.
Obsahový web je ale nejjednodušší pro začátečníky a zároveň dlouhodobě nejstabilnější. Obsahový affiláci mají také velmi často mnohem větší provizi.