Červenec 2023 – report affiliate webů

Poslední aktualizace:

První měsíční report několika affiliate webů, které dlouhodobě rozvíjím.

Červenec 2023 je takový milník v mém skromném affiliate podnikání.

Založil jsem jeden nový web a svůj nejnavštěvovanější web jsem přesunul na úplně novou doménu.

Vnímám to jako takový „restart“ a zkusím teď každý měsíc psát pravidelné reporty z tvorby affiliate příjmu.

Příjem v červenci: 35 044 Kč

Už pomalu rok a půl si do tabulky zapisuju každou jednu konverzi, která mi přijde. Je to neuvěřitelně motivující a taky mám poměrně detailní přehled o výnosech i nákladech.

Meziroční nárůst je 532,07%. V červenci 2022 jsem natočil pouhých 5 544 Kč.

Náklady v červenci byly 16 738,50 Kč. Je to především náklad na tvorbu obsahu a něco málo na Google Ads.

Nejsou v tom rozpočítané náklady na šablony, hostingy, aplikace, atd. To se mi teď nechce počítat, ale do dalších reportů to doplním. 😉

Hrubý zisk je tak 18 305,5 Kč

A nejdůležitější číslo. Na účtech mi v červenci celkem přistálo 26 361 Kč.

Někdy sepíšu článek o tom jaký je rozdíl mezi provizemi v programech a reálným příjmem, který dostanete na účet. Jak dlouho to trvá, atd.

Ale teď už ke stránkám.

Site 1

Hlavní projekt a aktuálně největší dojná kráva v mém portfóliu. 🐄

Od začátku roku na tomhle projektu docela hodně pracuju. Už před létem jsem dodělal všechny „systémové“ stránky, jako jsou kategorie, kontakt, o nás, spolupráce, atd. Oni tam byly, ale v žalostném stavu.

Chci aby projet víc komunikoval svoji značku, takže bylo potřeba těmto „nedůležitým“ stránkám dát patřičnou péči.

Teď se ale už maximálně soustředíme na obsah.

V červenci jsme publikovali 5 nových článků a udělali několik drobných aktualizací.

Máme rozpracovaný magnet na sběr kontaktů. Tohle mám rozdělaný už asi 4 měsíce a pořád se k tomu nemám. A přitom vím, jaký je e-mail marketing game changer. Snad jej příští měsíc do projektu konečně zapojím.

Redakci opustila nejlepší redaktorka, kterou jsme měli. To je docela rána, ale nějak to dáme. Dlouho projekt stál na 1 copíkovi a věděl jsem, že to není dobré. Od začátku roku to pomalu měním. Teď se to vyplatilo.

Celková návštěvnost v červenci 2023:

  • Google: 4011
  • Seznam: 714
  • CPC: 232

Site 2

Tady to bylo o překlopení ze staré domény na novou. Projekt se pěkně rozrostl, ale název ho začal brzdit. A mě už to na staré doméně moc nebavilo rozvíjet.

Název domény tady byla velká chyba, kterou jsem asi před 2 lety udělal.

Už dlouho nedával smysl, takže jsem se rozhodl pro změnu. Vypadá to, že se mi vše podařilo překlopit a z návštěvnost z vyhledávačů proudí dál.

Teď nechávám novou doménu trošku v klidu a příští měsíc se vrhneme do prvních úpravy.

Nejlepší zpráva je, že přes pokles návštěvnosti konverze nepřestaly chodit.

Tenhle projekt bude potřebovat detailnější rekonstrukci obsahu.

Beru to tak, že jsem si právě koupil starší web a jdeme jej upravovat, aby z něm byla také podobná dojná kráva jako je site 1. 😉

Celková návštěvnost v červenci 2023 byla podle GA 4 227.

Pro srovnání. Původní projekt na staré doméně měl v červenci 2022 návštěvnost 6 553. Takže nějaký pokles tam je, ale vzhledem k tomu, že to je „barák na rekonstrukci“ mě to netrápí.

Site 3

Tohle je úplně nový web. Dlouho jsem přemýšlel nad jednou velmi lukrativní affiliate nikou, ale pořád jsem nevěděl jak se do toho efektivně pustit.

A pak přišel nápad na trošku podobnou niku, která mě zároveň hodně zajímá a baví. Takže tohle bude web v řekněme „sousední“ nice s univerzálním brandovým názvem, který nakonec můžu přehodit na cokoli.

Začínáme úplně od nuly.

Začal jsem ale trošku netradičně tím, že jsem na webu nahodil asi 40 různých url adres a teprve potom je plním obsahem. Takže na webu teď existuje docela dost „článků“, kde je pouze nadpis. 😂

Vycházím z analýzy klíčových slov, affiliate programů, a top produktů které jsou v nice k dispozici. Obsah je teď rozdělený na cca polovina informační články a polovina konverzní affiliate obsah.

V plánu je dostat na všechny url do konce roku nějaký základní obsah.

Možná udělám pár srovnávacích článků a pošlu na to reklamu. Je to nika, kde je provize poměrně vysoká, takže by to mohlo být zajímavé.

Uvidíme jak se to poskládá.

Hlavně na to nebudu tlačit. Je to oblast, která mě baví a chci si to víc užívat, než z toho dělat byznys. A prioritu mají weby, které vydělávají. 😉

Další report bude v srpnu. Napadá vás něco zajímavého, co by bylo dobré v reportech zmínit. Dejte mi vědět do komentářů.

Affiliate reporty 2023

Přehled všech článků s reportem výkonu mých affiliate webů:

  • Říjen 2023 – obsah, obsah, obsah (47 652 Kč)
  • Září 2023 – revize starších článků (42 998 Kč)
  • Srpen 2023 – e-mail marketing (35 638 Kč)
  • Právě čtete: Července 2023 – 2 „nové“ weby (35 044 Kč)

V roce 2020 jsem měl skromný cíl „1 konverze denně“. Jestli se mi to povedlo a co bych teď udělal jinak si můžete přečíst tady.

Photo of author

Autor

Dušan Souček

Affiliate manažer, partner a autor Affiliate Výzvy. Affil mě baví už celou řadu let. Aktivně spravuji několik affiliate programů a tvořím affil weby.

1 komentář u „Červenec 2023 – report affiliate webů“

  1. Podobně jako ty jsem taky letos začal (snad už poslední nový) affil web s úzkou affiliate nikou a zatím se to rozjíždí docela hezky. Čísla sice nejsou nijak vysoká vzhledem k počtu článků a hledanosti, ale články, které publikuji se dostávají na docela slušné pozice i bez linkbuildingu.

    Narozdíl od tebe jsem tentokrát zkusil metodu opačnou – publikovat jen články s obsahem a nemít plný blog prázdných článků. Podle mě to kazí celkovou sílu webu. IMO když Google vidí, že průměrné pozice článků na webu jsou špatné, má celý web špatné hodnocení, ale když tam máš jen pár článků a každý z nich se umisťuje dobře, umístí ti lépe i další nové články a celý web je tak nějak autoritativnější. Je to sice jen můj pocit, ale teď mi to docela funguje, tak uvidíme, jak zafunguje tvoje metoda 🙂

    Odpovědět

Napsat komentář