Srpen 2023 – report affiliate webů

Poslední aktualizace:

Ze začátku to vypadalo na pěknou bídu.

Prvních 10 dní v srpnu stálo bylo na houby, ale nakonec se to v dobré obrátilo.

Nakonec jsem i o pár stovek překonali minulý měsíc.

Takže myslím, že na tyhle prázdninový měsíce to je slušný výsledek.

Ale už se těším na další měsíce.

Příjem v srpnu: 35 638 Kč

Teď, když na to koukám zpětně, tak je to vlastně zase nejlepší měsíc na počet konverzí a na příjem je to zatím 3. nejlepší měsíc letos.

Miluju tuhle pomalou hru. Konverzička ke konverzičce a za chvíli mercedes na zahrádce. 🤩

Ale vážně.

Meziroční nárůst je 241,3 %. V srpnu 2022 jsem natočil pouhých 10 442 Kč.

Náklady v srpnu byly 19 389,97 Kč Kč. K obsahu a Google Ads jse teď ještě spustil reklamy na FB. Drtivou většinu ale sebrala tvorba obsahu. Reklamy jsou zatím jenom takový „šolich“.

Zase jsem nedopočítal náklady na šablony, hostinky, atd. Já věděl, že to tahle dopadne, když jsem to minule psal. 🤪

Hrubý zisk je tak 16 248,03 Kč

A nejdůležitější číslo. Na účtech mi v srpnu celkem přistálo 19 191 Kč z affiliate webů.

Site 1

5 nových článků. Chtěl jsem to původně dotáhnout na 160 url adres na webu. Ale zastavili jsme se na 159.

Dobrá zpráva je, že tentokrát za to nemůže moje rozlítanost, ale zkrátka jeden článek copík nestihl dodat do konce srpna. Což je ale dobře, protože děláme hodně osobní recenze a tam se nemůže uspěchat.

Pořádný test produktů si vezme čas.

Osobně jsem se doslov „sral“ s jedním článkem v jednom hodně zajímavém affiliate programu.

Publikuju článek –> do pár hodin z programu přijde první konverze (pravda, z jiného článku, kde jsem měl odkazy) -> druhý den po publikaci přijde notifikace, že tenhle affiliate program končí. 🤬🤯😤

Před měsícem se mnou inzerent velmi ochotně ladil testování produktu. Já s tím strávil opravdu hodně hodin a pak takhle.

Nebyl to hezký e-mail, který jsem jim poslal.

Nebyl!

Ale naštěstí prý jenom přecházejí do jiné affiliate sítě.

Takže nakonec dobrý.

V srpnu byl ale hlavní úkol zprovoznit na webu e-mail marketing. Připravuju to pomalu od začátku roku. A už jsem se na sebe nasr…

Data z mnoha projektů mi jasně říkají, že e-mail je nejsilnější marketingový kanál. Ale tady to nejsem schopnej dotáhnout.

Povedlo se. Je to online. Hodně nedokonalý, ale hotový. Sbíráme e-maily a follow up funguje.

Z toho mám upřímně největší radost.

Celková návštěvnost v srpnu 2023:

  • Organic: 6 200
  • CPC: 463

Pozn.: Pokud budete porovnávat s minulým měsícem, tak to asi není úplně vypovídající. Minulý měsíc mám čísla ze starých Analytic, teď jsem se hecnul a lovím ty čísla v nových. Zatím jsem zjistil, že neumím zjistit kolik lidí dorazilo ze Seznamu a kolik z Google. Možná se to naučím, uvidím.

Site 2

Tady to vypadá, že po překlopení na novou doménu se pomaličku a jistě dostáváme na čísla, který měl projekt na původní doméně.

Pořád mě tady fascinuje, jakou to má setrvačnost. Pomalu rok bez žádné aktualizace obsahu. A pořád to vodí návštěvnost a konverze. Boží to je.

Pořád ještě nechci zasahovat do obsahu a dělat větší změny.

Hlavní úkol tady ale taky byl zapnutí e-mail marketingu. Respektive jeho restart. Tady už v minulých letech běžel a poměrně slušně vydělával.

Příští měsíc budeme mít tady jeden z vrcholů sezony, takže chci mít 100% e-mailový follow up.

Načasoval jsem to takhle schválně. Protože budeme spouštět i reklamu na sběr leadů (e-mailových kontaktů).

V tomhle období totiž platí, že reklamy jsou levný a konverze chodí mnohem častěji, takže chci nasbírat větší databázi.

Všechno se to povedlo. E-mailový follow up jsem tady postavil na základě dat z několika předchozích verzí tohoto e-mailového automatu.

Zkrátka do této asi už 4. verze šly jenom ty úspěšné e-maily, kde byl vysoký open a click rate a které zároveň funglovaly konverzně.

Vypadá to nějak takhle:

Jednoduchý a krátký. Na statistikách to zatím taky nevypadá špatně. Uvidíme ke konci roku až si to budu celkově vyhodnocovat, jaká tady bude návratnost investice.

Celková návštěvnost v srpnu 2023:

  • Organic: 6 800
  • CPC: 24 (začínáme)

Site 3

Tohle bude jednou nejzábavnější pasáž těchto reportů. 2 měsíce starý web s 40 aktivnímu url. Ale sotva na polovině je nějaký obsah a sotva na 10 je nějaký obsah o kterém by se dalo říct, že je „hotový“.

Je to velké torzo. Myslel jsem, že tady na tom trošku zamakám, ale teď koukám, že se mi podařilo publikovat celkem 0 obsahu.

No nic, asi to tady nebudu úplně rozepisovat.

Ale v září to rozjedeme, to je jasný.

Určitě!

Další report bude za srpen. Napadá vás něco zajímavého, co by bylo dobré v reportech zmínit. Dejte mi vědět do komentářů.

Affiliate reporty 2023

Přehled všech článků s reportem výkonu mých affiliate webů:

  • Říjen 2023 – obsah, obsah, obsah (47 652 Kč)
  • Září 2023 – revize starších článků (42 998 Kč)
  • Právě čtete: Srpen 2023 – e-mail marketing (35 638 Kč)
  • Července 2023 – 2 „nové“ weby (35 044 Kč)

V roce 2020 jsem měl skromný cíl „1 konverze denně“. Jestli se mi to povedlo a co bych teď udělal jinak si můžete přečíst tady.

Photo of author

Autor

Dušan Souček

Affiliate manažer, partner a autor Affiliate Výzvy. Affil mě baví už celou řadu let. Aktivně spravuji několik affiliate programů a tvořím affil weby.

Napsat komentář