V principu jde o děsně jednoduchou věc.
PPC je zkratka z anglické pay-per-click (platba za klik).
Abyste mohli spustit takovou reklamu, tak se zaregistrujete do reklamního systému a nastavíte inzeráty. Mezi nejpoužívanější reklamní systémy patří.
- Facebook ads
- Adwords (Google)
- Sklik (Seznam)
Proč dělají affiláci PPC reklamy?
Protože nejde o nic jiného, než nejrychlejší způsob jak získat návštěvnost.
A na internetu je návštěvnost ta najzásadnější věc pro úspěch.
Když budujete poctivý affiliate web a získáváte návštěvnost z vyhledávačů, tak to zkrátka chvíli trvá. Klidně i rok, nebo dva.
S PPC reklamou máte návštěvnost hned.
Ale zaplatíte si to. Jak je zřejmé z názvu tak platíte za klik. Nejlépe si to ukážeme na příkladu tady:
- Počet kliknutí a cenu za jeden klik.
- A samozřejmě tržbu na provizích a z toho potom tržbu a zisk na 1 lead.
Občas můžete při vášnivých affiliate diskuzích zaslechnout, že je to takový princip „nalejt / vylejt“.
U PPC jde hlavně o to, kolik do toho nasypete a kolik z toho vypadne. A pokud to dává smysl, tak to můžete škálovat až do háleluja. 😂
Na co si dát u PPC pozor
Z tabulky také můžete vyčíst, že to fungovalo jenom chvíli.
A to je právě největší riziko PPC affiliate reklam. Affiliate partner má k dispozici pouze výši provize, kterou nabízí affiliate program a musí mu to vycházet.
Samotní majitelé e-shopů mají k dispozici celou tržbu a můžou si dovolit do PPC investovat mnohem více.
Mě se ještě nestalo, že by mi PPC fungovalo dlouhodobě. Vždy to po čase přestalo dávat smysl. A my pouštěli znova další reklamu. Znova jsme hledali další příležitost.
Po pár letech, co jsme to takhle dělali, mi PPC affiliate přestal dávat smysl a pustil jsem se do tvorby affiliate webů, které nabízejí mnohem dlouhodobější a stabilnější příjem.
Další věc, kterou musíte u PPC hlídat, jsou obchodní podmínky.
Většina affiliate programů zakazuje přímé použití PPC. A taky zakazují cílit na brandová klíčová slova.
To znamená, že nesmíte používat PPC reklamy pro propagaci stránek inzerentů. A taky nesmíte používat názvy produkty v reklamách a cílení ve vyhledávací síti.
Důvod je jasný. PPC na brand by znamenalo parazitování na vyhledávaném brandu inzerenta a to nedává nikomu smysl.
PPC je možný rychlý způsob, ale je to obrovsky riskantní. Je velmi náročné to dlouhodobě udržet rentabilní a většina affiliate programů přímé PPC zakazuje.